Co trápí české podnikatele v oblasti cestovního ruchu? Nedostatek kvalitní pracovní síly a nadmíra byrokracie

07.12.2015 17:48 | Zprávy

Nedostatek vhodné pracovní síly, jakož i nadmíra byrokracie, jsou podle podnikatelů v oblasti cestovního ruchu hlavními překážkami zlepšení kvality služeb v České republice.

Co trápí české podnikatele v oblasti cestovního ruchu? Nedostatek kvalitní pracovní síly a nadmíra byrokracie
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Více než dvě třetiny podnikatelů se také domnívají, že úroveň našich služeb v této oblasti je srovnatelná se zahraničím. Zákazníci s nimi však nesouhlasí. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala agentura CzechTourism ve spolupráci se společností STEM/MARK, v rámci právě probíhající kampaně na podporu cestovního ruchu v ČR.

Zmapovat podnikatele v oblasti cestovního ruchu se rozhodla agentura CzechTourism v rámci aktuální kampaně s názvem Česko – naše destinace zaměřené na podporu cestovního ruchu. V průzkumu realizovaném agenturou STEM/MARK se českých podnikatelů ptali na vnímání kvality služeb, výběr nových zaměstnanců, porovnání se zahraničím i hlavní potíže, které dle nich odvětví trápí. Průzkumu realizovaného na počátku listopadu 2015 se zúčastnilo přes 300 subjektů z ubytovacích, wellness a restauračních zařízení, cestovních kanceláří, turistických informačních center a dopravců v ČR.

Výuční list nepotřebujete. Hlavně buďte příjemní

Příjemné vystupování je podle podnikatelů v cestovním ruchu rozhodujícím faktorem, podle kterého si vybírají zaměstnance. Tento názor zastává 68 % z nich. Jako dále velmi významný faktor při výběru udávají zaměstnavatelé odbornou praxi a předchozí pracovní zkušenosti. Jazykovou vybavenost uchazečů zařadili dotazovaní až na čtvrté místo. Příjemné vystupování nejvíce ocení při pohovoru ve wellness centrech. Odborná praxe je důležitá hlavně u stravovacích zařízení, jazyková vybavenost zase u cestovních kanceláří. Průzkum také ukázal, že u pohovoru dnes naopak nejsou téměř vůbec potřebné diplomy či výuční listy, jako důležité je vnímá pouze 16 % podnikatelů. 

V souvislosti se zvyšováním kvality svých služeb se více jak třetina podnikatelů (34 %) zaměřuje na školení soft-skills pro svůj personál. Tento typ vzdělávání je nejvíce spojený především s podniky, které mají více než 50 zaměstnanců, využívají je až u 60 % z nich. U malých podniků do pěti zaměstnanců naopak dominují pravidelné hodnotící pohovory, ke kterým inklinuje až 38 % jejich majitelů. Zhruba obdobný počet podnikatelů z malých podniků však nepoužívá žádné metody pro celkové zlepšování kvality služeb. A to ani zpětnou vazbu od samotných zákazníků. Ukázalo se také, že drtivá většina (86 %) neprovádí ani žádné namátkové kontroly, tzv. mystery shoppingy. Výjimku v této oblasti tvoří opět až větší firmy s více než 50 zaměstnanci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Dobrý den, ví se, jak to bude za vaší vlády se zdražováním dálniční známky? Budete ji zdražovat jako předchozí (tato) vláda?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Objevila se další intenzivní vlna podvodných e-mailů a SMS

16:14 Finanční správa: Objevila se další intenzivní vlna podvodných e-mailů a SMS

Finanční správa České republiky varuje veřejnost před další vlnou podvodných e-mailů a SMS, které se…