Během samotného měsíce května hotely zaznamenaly meziroční pokles příjezdů o necelá dvě procenta. Za poklesem příjezdů zahraničních turistů stojí především důsledky rusko-ukrajinské krize, ale také vízová problematika a devalvace rublu.
„Agentura CzechTourism oslovuje ruskou veřejnost, aby ji povzbudila k cestám do České republiky. Využívá k tomu kombinaci PR článků, inzerce, outdoorové reklamy a elektronických médií,“ uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.
Kromě samotných marketingových aktivit hraje klíčovou roli také vízová politika ČR, která je ve srovnání s konkurenčními destinacemi výrazně přísnější.
Konkrétně se jedná o příplatky za expresní vyřízení žádosti a udělování multivíz.
„Zejména s ohledem na mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2015 by bylo na místě odložit zavedení biometrických víz pro občany Ruské federace. Zkušenosti z Kazachstánu totiž ukazují, že zavedení těchto víz způsobí pokles v řádu desítek procent,“ uvedl Jan Herget, ředitel Institutu turismu ČR agentury CzechTourism.
Ze všech zahraničních turistů, kteří se ubytují v různých typech hromadných ubytovacích zařízení, až 90 procent využije služeb hotelů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva