CzechTourism: Ztráty z příjmů cestovního ruchu již pětkrát překonaly hospodářskou krizi

26. 9. 2020 16:27

Podle nejnovějších dat Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) došlo v prvním pololetí letošního roku k meziročnímu propadu mezinárodních příjezdů turistů o 65 % (-440 miliónu příjezdů), v červnu pak dokonce o 93 %. Masivní pokles poptávky se v prvním pololetí promítl do ztráty příjmů z mezinárodního cestovního ruchu. Ta dosáhla 460 miliard dolarů, což je pětkrát více, než během světové hospodářské a finanční krize v roce 2009. Návrat na úroveň roku 2019 bude podle UNWTO trvat 2,5-4 roky.

CzechTourism: Ztráty z příjmů cestovního ruchu již pětkrát překonaly hospodářskou krizi
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism
reklama

Evropa byla druhým nejvíce zasaženým regionem ze všech světových trhů, přičemž v první polovině roku 2020 zde počet turistů poklesl o 66 %.  Více než padesáti procentní ztráty pocítila také Amerika (-55 %), Afrika a Střední východ (oba -57 %). Nejvíce zasažena byla Asie a Tichomoří, první region, který pocítil dopad COVID-19 na cestovní ruch, s poklesem počtu turistů o 72 % za období šesti měsíců.

Podle Světového turistického barometru, který vydala UNWTO bude návrat na úroveň roku 2019, pokud jde o příjezdy turistů, trvat zhruba 2,5 až 4 roky. A to i navzdory předpokladům, že v roce 2021 dojde k postupnému oživování cestování, bude dostupná vakcína nebo léčba a důvěra cestujících se bude postupně zvyšovat.

Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které opět omezují cestování, spustila včera Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) na podporu globálního turismu nový nástroj Tourism Recovery Tracker.

CzechTourism reaguje na vývoj situace v Evropě

Návštěvnost hotelů, penzionů a kempů zahraničními hosty se v Česku v prvním pololetí propadla téměř o sedmdesát procent, domácích hostů ubyla zhruba polovina. V létě oživili poptávku tuzemští hosté, na podzim mají s prodloužením turistické sezóny pomoci marketingové agentury CzechTourism. „Bohužel barva České republiky i ostatních zemí se na pomyslném semaforu neustále mění a chceme-li pomoci podnikatelům přežít a současně vynakládat efektivně veřejné peníze, musíme naše kampaně přizpůsobovat co nejvíce je to možné,“ říká Jan Herget ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a pokračuje: „Podle poslední analýzy asociace hotelů a restaurací je nyní v Praze zavřeno 10 % hotelů a dalších 47 % hoteliérů uvažuje o to, že zavře do konce roku. To je hrozivé číslo.“

„Na sousedních trzích jsme připraveni spustit on-line produktovou kampaň s cílem přilákat turisty na české hory, na advent do českých měst a do lázní. Zároveň připravujeme globální imageovou kampaň, s cílem podpořit aktivity Letiště Václava Havla na získání dálkových leteckých linek (především z USA a asijských zemí) do Prahy,“ doplnil Jan Herget. Na tuzemském trhu pokračuje agentura s kampaní #světovéČesko. O nadcházejícím víkendu připomene CzechTourism na svých sociálních sítích Světový den cestovního ruchu. Složitou situaci diskutuje agentura také se zástupci krajů a regionů, asociací, podnikatelů a profesních svazů cestovního ruchu, se kterými se snaží určit priority agentury pro nadcházející období.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Technologická agentura ČR: Srážkovou vodu udrží v krajině unikátní vsakovací vrstva

22:45 Technologická agentura ČR: Srážkovou vodu udrží v krajině unikátní vsakovací vrstva

Snížení nebezpečí vzniku povodní, udržení vody v krajině a doplňování zásob podzemních vod. Speciáln…