CzechTourism: Ztráty z příjmů cestovního ruchu již pětkrát překonaly hospodářskou krizi

26.09.2020 16:27

Podle nejnovějších dat Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) došlo v prvním pololetí letošního roku k meziročnímu propadu mezinárodních příjezdů turistů o 65 % (-440 miliónu příjezdů), v červnu pak dokonce o 93 %. Masivní pokles poptávky se v prvním pololetí promítl do ztráty příjmů z mezinárodního cestovního ruchu. Ta dosáhla 460 miliard dolarů, což je pětkrát více, než během světové hospodářské a finanční krize v roce 2009. Návrat na úroveň roku 2019 bude podle UNWTO trvat 2,5-4 roky.

CzechTourism: Ztráty z příjmů cestovního ruchu již pětkrát překonaly hospodářskou krizi
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Evropa byla druhým nejvíce zasaženým regionem ze všech světových trhů, přičemž v první polovině roku 2020 zde počet turistů poklesl o 66 %.  Více než padesáti procentní ztráty pocítila také Amerika (-55 %), Afrika a Střední východ (oba -57 %). Nejvíce zasažena byla Asie a Tichomoří, první region, který pocítil dopad COVID-19 na cestovní ruch, s poklesem počtu turistů o 72 % za období šesti měsíců.

Podle Světového turistického barometru, který vydala UNWTO bude návrat na úroveň roku 2019, pokud jde o příjezdy turistů, trvat zhruba 2,5 až 4 roky. A to i navzdory předpokladům, že v roce 2021 dojde k postupnému oživování cestování, bude dostupná vakcína nebo léčba a důvěra cestujících se bude postupně zvyšovat.

Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které opět omezují cestování, spustila včera Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) na podporu globálního turismu nový nástroj Tourism Recovery Tracker.

CzechTourism reaguje na vývoj situace v Evropě

Návštěvnost hotelů, penzionů a kempů zahraničními hosty se v Česku v prvním pololetí propadla téměř o sedmdesát procent, domácích hostů ubyla zhruba polovina. V létě oživili poptávku tuzemští hosté, na podzim mají s prodloužením turistické sezóny pomoci marketingové agentury CzechTourism. „Bohužel barva České republiky i ostatních zemí se na pomyslném semaforu neustále mění a chceme-li pomoci podnikatelům přežít a současně vynakládat efektivně veřejné peníze, musíme naše kampaně přizpůsobovat co nejvíce je to možné,“ říká Jan Herget ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a pokračuje: „Podle poslední analýzy asociace hotelů a restaurací je nyní v Praze zavřeno 10 % hotelů a dalších 47 % hoteliérů uvažuje o to, že zavře do konce roku. To je hrozivé číslo.“

„Na sousedních trzích jsme připraveni spustit on-line produktovou kampaň s cílem přilákat turisty na české hory, na advent do českých měst a do lázní. Zároveň připravujeme globální imageovou kampaň, s cílem podpořit aktivity Letiště Václava Havla na získání dálkových leteckých linek (především z USA a asijských zemí) do Prahy,“ doplnil Jan Herget. Na tuzemském trhu pokračuje agentura s kampaní #světovéČesko. O nadcházejícím víkendu připomene CzechTourism na svých sociálních sítích Světový den cestovního ruchu. Složitou situaci diskutuje agentura také se zástupci krajů a regionů, asociací, podnikatelů a profesních svazů cestovního ruchu, se kterými se snaží určit priority agentury pro nadcházející období.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…