Zahraniční kancelář agentury CzechTrade v Chengdu ve spolupráci se zahraniční kanceláří agentury CzechTourism v Pekingu a European Chinese Culture & Exchange Association uspořádala již čtvrtý ročník akce České sklo v Chengdu 2018. „Jedná se o propojení dvou událostí. Týden českého skla v Chengdu 2018 a Týden české kultury v Chengdu 2018 jsme se rozhodli spojit, abychom mohli lépe a jednotně prezentovat Českou republiku,“ říká Ladislav Graner, vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade v Chengdu. Akce se navíc uskutečnila také jako reakce na zvyšování koupěschopné poptávky na čínském trhu a zvyšující se zájem o spolupráci se zahraničními subjekty.
První část programu byla věnována výhradně prezentaci sklářských produktů, šperků a zručnosti českých sklářů. „Návštěvníci mohli vidět například šperky od společnosti Šenýr Bijoux, která prezentovala korunky České Miss z let 2011 až 2015. Skláři ze společnosti Jiří Pačínek Glass vyráběli ze skla napodobeniny svatováclavských korunovačních klenotů. Celkem bylo vystaveno 16 vitrín tuzemských výrobků,“ popisuje Ladislav Graner. Druhá část programu byla kulturní a zahrnovala malování mladých umělců, čtení české literatury, módní přehlídku, workshopy i pěvecká vystoupení. „Kulturní program se velmi povedl. Největší ohlas vyvolalo vystoupení místních sborů, které představily symfonickou báseň Vltava od Bedřicha Smetany v aranžmá s upravenou částí textu od Jiřího Štaidla v českém jazyce,“ uvádí Graner. Mladí zpěváci měli navíc na zvládnutí českého textu pouhé 3 týdny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva