DPP: Cestující se lépe dozví o změnách v dopravě

15.07.2012 11:28

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) před letošními letními prázdninami výrazně zkrátil dobu výměny všech jízdních řádů. Původně trvala výměna přibližně 6 200 jízdních řádů 60 hodin, letos už jen 34. Cestující tak ocení, že se nově platné jízdní řády na zastávky umisťují až těsně před samotnou změnou platnosti.

DPP: Cestující se lépe dozví o změnách v dopravě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

„Dříve výměna trvala 60 hodin a běžně docházelo k tomu, že na zastávkách byl nový jízdní řád i s několikadenním předstihem před datem platnosti. Díky změnám v organizaci práce, zejména před samotným začátkem akce, se nám podařilo zkrátit čas na polovinu,“ vysvětluje Vladimír Pušman, vedoucí oddělení Zastávky z jednotky Dopravní cesta Tramvaje.

DPP mění jízdní řády při výlukách i několikrát do roka, avšak kompletní výměny na zhruba 600 tramvajových zastávkách (2 200 jízdních řádů) a přibližně 2 500 autobusových zastávkách (4 000 jízdních řádů) probíhají čtyřikrát do roka. Celková výměna se uskutečňuje vždy před začátkem a koncem letních a vánočních školních prázdnin.

K efektivnější výměně došlo díky několika krokům – především byly jednotlivé činnosti oddělení Zastávky zorganizovány tak, aby se všichni pracovníci v terénu soustředili jen na tuto výměnu. Všechny jízdní řády se již s předstihem vložily do speciálních červených obalů. Upravila se rozvozová trasa a jízdní řády se do balíků seřadily podle toho, jak posádky s pracovníky skutečně zastavují na jednotlivých tramvajových a autobusových zastávkách. Dalším krokem, který rozvoz řádů a výměnu významně zrychlil, byla výpomoc brigádníků. Díky jejichž práci mohl mít DPP v terénu až čtyři posádky provádějící výměnu i během noci, kdy se jízdní řády mění nejčastěji. V běžném provozu bývá v noci v terénu pouze jedna posádka.

„Naší práci bohužel zdržují vandalové, kteří počmárají nebo rozbijí sklo skříně na jízdní řády. V takovém případě musí sklo posádka vyčistit nebo vyměnit. Pokud by k vandalismu nedocházelo, dokážeme jízdní řády vyměnit ještě rychleji,“ dodává Pušman.

Celkem se na výměně jízdních řádů podílí třicet lidí, a to včetně pracovníků, kteří celou akci plánují a připravují. V terénu se pak pohybuje přibližně 18 lidí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…