DPP: Cestující se lépe dozví o změnách v dopravě

15.07.2012 11:28

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) před letošními letními prázdninami výrazně zkrátil dobu výměny všech jízdních řádů. Původně trvala výměna přibližně 6 200 jízdních řádů 60 hodin, letos už jen 34. Cestující tak ocení, že se nově platné jízdní řády na zastávky umisťují až těsně před samotnou změnou platnosti.

DPP: Cestující se lépe dozví o změnách v dopravě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

„Dříve výměna trvala 60 hodin a běžně docházelo k tomu, že na zastávkách byl nový jízdní řád i s několikadenním předstihem před datem platnosti. Díky změnám v organizaci práce, zejména před samotným začátkem akce, se nám podařilo zkrátit čas na polovinu,“ vysvětluje Vladimír Pušman, vedoucí oddělení Zastávky z jednotky Dopravní cesta Tramvaje.

DPP mění jízdní řády při výlukách i několikrát do roka, avšak kompletní výměny na zhruba 600 tramvajových zastávkách (2 200 jízdních řádů) a přibližně 2 500 autobusových zastávkách (4 000 jízdních řádů) probíhají čtyřikrát do roka. Celková výměna se uskutečňuje vždy před začátkem a koncem letních a vánočních školních prázdnin.

K efektivnější výměně došlo díky několika krokům – především byly jednotlivé činnosti oddělení Zastávky zorganizovány tak, aby se všichni pracovníci v terénu soustředili jen na tuto výměnu. Všechny jízdní řády se již s předstihem vložily do speciálních červených obalů. Upravila se rozvozová trasa a jízdní řády se do balíků seřadily podle toho, jak posádky s pracovníky skutečně zastavují na jednotlivých tramvajových a autobusových zastávkách. Dalším krokem, který rozvoz řádů a výměnu významně zrychlil, byla výpomoc brigádníků. Díky jejichž práci mohl mít DPP v terénu až čtyři posádky provádějící výměnu i během noci, kdy se jízdní řády mění nejčastěji. V běžném provozu bývá v noci v terénu pouze jedna posádka.

„Naší práci bohužel zdržují vandalové, kteří počmárají nebo rozbijí sklo skříně na jízdní řády. V takovém případě musí sklo posádka vyčistit nebo vyměnit. Pokud by k vandalismu nedocházelo, dokážeme jízdní řády vyměnit ještě rychleji,“ dodává Pušman.

Celkem se na výměně jízdních řádů podílí třicet lidí, a to včetně pracovníků, kteří celou akci plánují a připravují. V terénu se pak pohybuje přibližně 18 lidí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha podá dvě žádosti o dotace z evropských fondů na vybudování dobíjecích stanic

10:04 MHMP: Praha podá dvě žádosti o dotace z evropských fondů na vybudování dobíjecích stanic

Hlavní město chce podpořit rozvoj elektromobility prostřednictvím dvou projektových záměrů. V případ…