Cestující využívají wi-fi ve stanicích metra Florenc na trase B a C, Hlavní nádraží, Pražského povstání, Náměstí Republiky a Smíchovské nádraží stále více. Vyplývá to z dat, která Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) poskytla společnost ČD – Telematika, jež bezpečnostní informační systém pro DPP vyvinula.
Ve špičkách (ráno nebo večer) se on-line připojí až cca 500 uživatelů. Největší špičku zažívá wi-fi systém v šesti stanicích pražského metra kolem páté večer. Lidé se vracejí z práce a chtějí být informováni nejen o aktualitách v pražské dopravě. Měsíčně si cestující díky nové wi-fi stáhnou zhruba 8,5 TB dat.
„Praha se neustále snaží vylepšovat systém informování cestujících a Pražanů obecně o aktuální dopravní situaci, abychom jim byli schopni velmi rychle předat potřebné informace zejména při mimořádných událostech. Systém wi-fi ve stanicích metra se ukázal jako velmi užitečný a využívaný nástroj. Pilotní provoz potvrdil, že jde o jednu z cest, na kterou stojí za to se vydat dál,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
„Měsíčně nyní registrujeme 127 000 unikátních aktivních zařízení připojených na bezpečnostní informační wi-fi systém. Máme radost z toho, že počet uživatelů každým měsícem narůstá. Je to důkaz, že internet v metru má své pevné místo. Usilujeme o to, aby byl již brzy dostupný po celém úseku metra včetně tunelů,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
Ve vestibulech šesti pilotních stanic metra je rozmístěno celkem 75 vysílacích bodů pro wi-fi. Cestující díky wi-fi síti dostávají on-line dopravní informace o pražské MHD, kulturních událostech a další aktuality. DPP umožňuje v případě mimořádných situací cestující okamžitě informovat a předávat jim bezpečnostní pokyny nebo informace o náhradním spojení. Tento wi-fi systém je uživatelsky přívětivý. Přihlášení se do unikátního bezpečnostního systému je totiž možné na dvě kliknutí.
Realizace jakéhokoli stavebně-technického řešení v metru je složitá záležitost s ohledem na legislativní a bezpečnostní předpisy (speciální stavební vyhlášky, protipožární ochranu, únikové zóny atd.). Bylo potřeba vybudovat veškerou infrastrukturu (kabeláž, koncové prvky, aktivní HW, SW řešení, konektivitu atd.). Samotná příprava a instalace HW prvků probíhala pouze v nočních hodinách, kdy jsou provozní výluky. To vše jsou skutečnosti, které odůvodňují složitost realizace projektu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva