DPP: Loni téměř o 50 % ubylo srážek tramvají s chodci, poprvé za 15 let ani jedna neskončila smrtí

08.01.2021 15:16 | Zprávy

V téměř všech sledovaných ukazatelích srážek tramvají s chodci došlo loni v Praze k výraznému meziročnímu zlepšení. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) za loňský rok eviduje celkem 47 případů, což je pokles bezmála o 50 procent.

DPP: Loni téměř o 50 % ubylo srážek tramvají s chodci, poprvé za 15 let ani jedna neskončila smrtí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Naprostá většina skončila s lehkými zraněními chodců, pouze 3 s těžkými. Další pozitivní zprávou je, že loni poprvé za uplynulých 15 let ani jedna srážka s tramvají neskončila smrtí chodce. Přispěly k tomu dlouhodobá společná kampaň „Neskákej mi pod kola!“, pozornost řidičů DPP a v neposlední řadě také důsledky pandemie covid-19, tj. menší mobilita obyvatel, pokles cestujících v MHD a nižší počet turistů v Praze.

DPP srážky tramvají s chodci detailně sleduje již 15 let. Dlouhodobě se ukazuje, že děti jsou pozornější a obezřetnější, než dospělí. U dospělých pak v ukázněnosti ženy jednoznačně předčí muže. Ze všech 47 loňských srážek tramvají s chodci se pouze na 3 podílely děti, ale na 44 dospělí, přičemž převážnou většinu všech nehod, téměř 62 %, zapříčinili muži. O téměř 10 procentních bodů více než v roce 2019. Muži mají za loňský rok na kontě 29 případů, ženy o téměř polovinu méně, pouze 15. Navíc ženy loni zaznamenaly největší zlepšení v počtu srážek s tramvajemi, bylo jich o téměř 60 % méně než v roce 2019.

I přesto, že Prahu loni postihl výrazný propad zahraničních turistů, DPP zaznamenal celkem 11 případů srážek tramvají a cizinců, pouze o 8 (resp. 42 %) méně než v roce 2019. Cizinci mají dlouhodobě významný podíl na celkovém počtu sražených chodců. Zatímco v roce 2016 i 2017 to bylo téměř stejně 24 %, v roce 2018 se podíleli už 29 %, předloni 22 % a loni více než 23 %.

Další pozitivní zprávou je, že se loni meziročně o polovinu snížil počet srážek tramvají s chodci přímo v zastávkách (o 50 % na celkem 10 případů) i mimo přechod (o 47 % na celkem 23 případů). V jediném ukazateli se čísla meziročně nezlepšila, a to je počet srážek na přechodech. V loňském roce bylo takových nehod o 1 více než v roce 2019, a dokonce tvoří více než 51 % všech případů. Řada chodců se totiž domnívá, že mají na přechodu přednost před tramvají. Je to ale mylná představa, která pak může skončit tragédií. Tramvaj má na přechodu pro chodce vždy přednost a jako drážní a násobně těžší vozidlo má mnohem delší brzdnou dráhu než osobní auto.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Metropolitní plán bude zveřejněn letos v říjnu

16:26 MHMP: Metropolitní plán bude zveřejněn letos v říjnu

V průběhu posledních dvou let hlavní město zpracovalo zhruba 18 tisíc požadavků ze strany veřejnosti…