DPP: Tramvajovou trať Divoká Šárka – Dědinská postaví Subterra. Stavba by měla začít v létě

30.03.2022 20:29 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vysoutěžil ve veřejné zakázce zhotovitele 2,3 km dlouhé nové tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědinská. Postaví ji společnost Subterra, která v tendru nabídla nejnižší cenu 839,5 milionů korun, o 260 milionů méně, než předpokládal projekt.

DPP: Tramvajovou trať Divoká Šárka – Dědinská postaví Subterra. Stavba by měla začít v létě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dalším kritériem veřejné zakázky byla lhůta stavby. Vítěz ji postaví za 16 měsíců, stejnou dobu nabídly čtyři další společnosti. DPP v tendru obdržel nabídky od pěti subjektů. Zahájení samotné stavby předpokládá letos v létě.

„Tramvajový boom pokračuje mílovými kroky a budoucí trať z Divoké Šárky na Dědinu má vysoutěženého zhotovitele! Trať Divoká Šárka – Dědinská bude po smyčce Depo Hostivař a trati Modřany – Libuš už naše třetí novostavba, kterou letos s DPP zahájíme na pražské tramvajové síti. Těší mě, že se nám daří nejen posouvat projektovou přípravu nových tratí, ale i soutěžit zhotovitele a zahajovat samotné stavby. Letos začneme stavět bezmála 5 km nových tratí, investujeme do nich celkem téměř 1,34 miliardy korun. Například jen za pár dní začneme stavět trať z Modřan do Libuše. V případě tratě Divoká Šárka – Dědinská konečně napojíme na páteřní tramvajovou síť nejen sídliště na Dědině, ale i vznikající novou bytovou výstavbu kolem ulice Drnovská. Doháníme to, co zde město plánovalo už od druhé poloviny 70. let minulého století, kdy tramvajová trať byla součástí projektu stavby sídliště na Dědině, do územního plánu pak zanesena v roce 1986 a v roce 1999 v něm opět potvrzena,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Jsem rád, že se nám podařilo vysoutěžit další důležitou veřejnou zakázku v současné složité době. Cena ale nebyla jediným kritériem této veřejné zakázky, stejnou váhu měla i lhůta výstavby. Vítěz se zavázal trať postavit za 480 dnů, tj. 16 měsíců. V nejbližších dnech s ním podepíšeme smlouvu. Samotnou stavbu plánujeme zahájit letos v průběhu letních prázdnin. Pokud vše poběží podle harmonogramu, první cestující by se na nové trati mohli svézt na konci roku 2023,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

To co jste napsal k digitalizaci je přesné

To, že další věc, co nefunguje teď pomíjím, ale mám dotaz k tomuto, co jste napsal:,,Zkrátka další projekt, který je dělaný dle hesla „z cizího krev neteče“ a peníze daňových poplatníků (evropských) létají z oken...“ Můj dotaz. Neměli by politici za takové plýtvání a podle mě je to i zneužívání peně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Zákaz pěnidel s PFOA od 3. prosince 2025

10:34 HZS ČR: Zákaz pěnidel s PFOA od 3. prosince 2025

Od 3. prosince 2025 začne v Evropské unii platit další etapa zpřísnění regulace pěnidel obsahujících…