DPP: U Národního muzea vzniká nová tramvajová trať

16.08.2018 15:49

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech dokončuje realizaci nového úseku tramvajových kolejí ve Vinohradské ulici mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Tento úsek zatím není napojen na stávající kolejovou síť, jedná se však o důležitý základ pro budoucí novou tramvajovou trať.

DPP: U Národního muzea vzniká nová tramvajová trať
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Hlavní město Praha pořizuje i změnu územního plánu pro doplnění tramvajového propojení v trase Vinohradská – Hlavní nádraží – Bolzanova, která je zahrnuta ve strategii rozvoje tramvajových tratí v Praze. V předstihu byly položeny koleje v úseku, kde probíhala stavební činnost při dokončované rekonstrukci Národního muzea. Po osmi letech se tak realizuje výstavba nové tramvajové trati v české metropoli.

V roce 2017 zpracoval IPR hl. m. Prahy koncepční studii "Kulturní distrikt", zahrnující veřejný prostor okolo Národního muzea včetně úseku Vinohradské ulice (mezi Legerovou a Wilsonovou ul.). Tato studie byla schválena RHMP, přičemž RHMP požádala DPP o zajištění předstihové realizace části kolejiště budoucí tramvajové trati v ploše stanovené studií IPR.

„Na základě usnesení rady hl. m. Prahy jsme neprodleně konali a v koordinaci s IPR hl. m. Prahy zajistili, aby v rámci rekonstrukce okolí Národního muzea mohly být položeny koleje v definitivní poloze. Zajistili jsme směrové a výškové projekční prověření napojení na tratě ve Vinohradské a Škrétově ulici, a v koordinaci s ostatními investory a stavebníky v lokalitě realizovali instalaci kolejí v požadovaném úseku,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že podle studie probíhají realizační akce, aby se dokončily úpravy povrchů v okolí muzea k termínu 28. 10. 2018.

„Izolovaný úsek nenapojených kolejí jsme se rozhodli zřídit v předstihu proto, abychom předešli při budoucí stavbě tramvajové trati nutnosti dalších stavebních prací v prostoru, který se rekonstruoval v letošním roce společně s budovami Národního muzea. Počítáme s brzkým napojením nyní zřizovaného izolovaného úseku kolejí na provozované tratě tramvají ve Vinohradské a Škrétově ulici. K tomu by mělo dojít do tří let,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas a dále řekl: „Mezitím proběhne projednání změny územního plánu na další pokračování tratě, kde jsou zatím ve hře tři varianty. Odborníci z IPR hl. m. Prahy se přiklánějí k trase okolo Hlavního nádraží a do Bolzanovy ulice, o konkrétní podobě trati však probíhají jednání. Dostavbou tohoto pokračování získáme chybějící propojení tratí v centru města i perfektní přestupní zastávku mezi tramvajemi a hlavním vlakovým nádražím.“

Nyní realizovaný úsek cca 70 metrů přímých kolejí byl tedy položen v předstihu proto, aby se předešlo nutnosti budoucích stavebních prací v místě, které se letos kompletně upravovalo včetně inženýrských sítí v rámci probíhající rekonstrukce Národního muzea. Dodatečné zřizování v řádu několika let po celkové rekonstrukci prostoru by znamenalo zmaření aktuální městské investice. Tímto postupem DPP naplnil požadavky hlavního města. Vše proběhlo se souhlasem Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), který dohlíží na architektonickou podobu Prahy.

„V současné době zajišťujeme projektovou přípravu pro napojení již realizovaného úseku na tramvajové tratě ve Škrétově a Vinohradské ulici. Naše záměry koordinujeme s koncepčními požadavky IPR hl. m. Prahy i se záměry TSK hl. m. Prahy, neboť zde dochází např. k zásahu do světelně řízené křižovatky na magistrále,“ uvedl dále Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a dodal: „Až bude tento úsek napojen na tramvajovou síť, uvažujeme zde o zřízení kolejové spojky, abychom mohli trať využívat pro jízdy smluvních a historických tramvají, které mohou mít v této lukrativní lokalitě nástupní stanici. Při výlukách tu bude také možné mimořádně ukončit s nasazením obousměrných vozů i běžné linky.“

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…