DPP: U Národního muzea vzniká nová tramvajová trať

16.08.2018 15:49

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech dokončuje realizaci nového úseku tramvajových kolejí ve Vinohradské ulici mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Tento úsek zatím není napojen na stávající kolejovou síť, jedná se však o důležitý základ pro budoucí novou tramvajovou trať.

DPP: U Národního muzea vzniká nová tramvajová trať
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Hlavní město Praha pořizuje i změnu územního plánu pro doplnění tramvajového propojení v trase Vinohradská – Hlavní nádraží – Bolzanova, která je zahrnuta ve strategii rozvoje tramvajových tratí v Praze. V předstihu byly položeny koleje v úseku, kde probíhala stavební činnost při dokončované rekonstrukci Národního muzea. Po osmi letech se tak realizuje výstavba nové tramvajové trati v české metropoli.

V roce 2017 zpracoval IPR hl. m. Prahy koncepční studii "Kulturní distrikt", zahrnující veřejný prostor okolo Národního muzea včetně úseku Vinohradské ulice (mezi Legerovou a Wilsonovou ul.). Tato studie byla schválena RHMP, přičemž RHMP požádala DPP o zajištění předstihové realizace části kolejiště budoucí tramvajové trati v ploše stanovené studií IPR.

„Na základě usnesení rady hl. m. Prahy jsme neprodleně konali a v koordinaci s IPR hl. m. Prahy zajistili, aby v rámci rekonstrukce okolí Národního muzea mohly být položeny koleje v definitivní poloze. Zajistili jsme směrové a výškové projekční prověření napojení na tratě ve Vinohradské a Škrétově ulici, a v koordinaci s ostatními investory a stavebníky v lokalitě realizovali instalaci kolejí v požadovaném úseku,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že podle studie probíhají realizační akce, aby se dokončily úpravy povrchů v okolí muzea k termínu 28. 10. 2018.

„Izolovaný úsek nenapojených kolejí jsme se rozhodli zřídit v předstihu proto, abychom předešli při budoucí stavbě tramvajové trati nutnosti dalších stavebních prací v prostoru, který se rekonstruoval v letošním roce společně s budovami Národního muzea. Počítáme s brzkým napojením nyní zřizovaného izolovaného úseku kolejí na provozované tratě tramvají ve Vinohradské a Škrétově ulici. K tomu by mělo dojít do tří let,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas a dále řekl: „Mezitím proběhne projednání změny územního plánu na další pokračování tratě, kde jsou zatím ve hře tři varianty. Odborníci z IPR hl. m. Prahy se přiklánějí k trase okolo Hlavního nádraží a do Bolzanovy ulice, o konkrétní podobě trati však probíhají jednání. Dostavbou tohoto pokračování získáme chybějící propojení tratí v centru města i perfektní přestupní zastávku mezi tramvajemi a hlavním vlakovým nádražím.“

Nyní realizovaný úsek cca 70 metrů přímých kolejí byl tedy položen v předstihu proto, aby se předešlo nutnosti budoucích stavebních prací v místě, které se letos kompletně upravovalo včetně inženýrských sítí v rámci probíhající rekonstrukce Národního muzea. Dodatečné zřizování v řádu několika let po celkové rekonstrukci prostoru by znamenalo zmaření aktuální městské investice. Tímto postupem DPP naplnil požadavky hlavního města. Vše proběhlo se souhlasem Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), který dohlíží na architektonickou podobu Prahy.

„V současné době zajišťujeme projektovou přípravu pro napojení již realizovaného úseku na tramvajové tratě ve Škrétově a Vinohradské ulici. Naše záměry koordinujeme s koncepčními požadavky IPR hl. m. Prahy i se záměry TSK hl. m. Prahy, neboť zde dochází např. k zásahu do světelně řízené křižovatky na magistrále,“ uvedl dále Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a dodal: „Až bude tento úsek napojen na tramvajovou síť, uvažujeme zde o zřízení kolejové spojky, abychom mohli trať využívat pro jízdy smluvních a historických tramvají, které mohou mít v této lukrativní lokalitě nástupní stanici. Při výlukách tu bude také možné mimořádně ukončit s nasazením obousměrných vozů i běžné linky.“

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…