DPP: Všechny pražské tramvaje 15T budou klimatizované

14. 8. 2018 18:06

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chce cestujícím zpříjemnit jízdu v nejmodernějších tramvajích 15T během horkých letních měsíců. Představenstvo DPP proto na pondělním jednání schválilo investiční záměr na nákup 124 klimatizačních jednotek pro první sérii tramvají 15T. Po doplnění klimatizačních jednotek i do 124 tramvají z první série by mělo po Praze jezdit celkem 250 tramvají 15T s klimatizacemi (tzn. celá dodávka vozů 15T pro DPP).

DPP: Všechny pražské tramvaje 15T budou klimatizované
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„Komfort našich cestujících je pro nás prioritou, k čemuž pochopitelně patří i tepelná pohoda. V první polovině letošního roku již byly zahájeny práce na vývoji klimatizačních jednotek pro tramvaje 15T. Po schválení doplnění tohoto zařízení Drážním úřadem bude proveden nákup a instalace. Předpokládáme zahájení prací na tramvajích z první série ještě v letošním roce, abychom jich zprovoznili co největší množství do příštího léta,“ říká Oldřich Vytiska, technický ředitel DPP.

Druhá polovina dodávky tramvají 15T Alfa je již o klimatizaci doplněna, což se povedlo DPP vyjednat v průběhu kontraktu s dodavatelem. Tato druhá série (celkem 126 vozů typu 15T Alfa) by měla vlastnit klimatizační jednotku ještě letos. Z tohoto počtu v současné době již 109 tramvají 15T Alfa klimatizacemi disponuje. Tyto vozy jsou pro cestující snadno rozpoznatelné, jako jediné v Praze mají žlutou čelní masku a z boku tramvaje u každých dveří je umístěn piktogram klimatizace.

Doklimatizování jedné tramvaje typu 15T spočívá ve výměně podstropního kanálu, úpravě SW, nové kabeláže, klimatizačních jednotek, poté proběhne i školení a homologace. Tento investiční záměr zahrnuje náklady na montáž v prostorech DPP a zprovoznění vozů po přestavbě, záruku za jakost na dodávku i montáž v délce 24 měsíců a garanci dodávek náhradních dílů 10 let od uvedení do provozu.

Klimatizační zařízení v těchto typech vozů pracují téměř v automatickém režimu, řidič může pouze zasáhnout do tzv. setpointu, kdy může navýšit resp. snížit teplotu v salonu vozu, tedy v prostoru pro cestující, o ± 2 °C. Řidič nemůže jinak ovlivnit chod klimatizace, což je dáno nastavením výrobce. Všechna okna tramvaje lze otvírat, ale účinnost klimatizace tím během horkých dnů ztrácí smysl.

DPP také počítá s průběžným doplněním klimatizací do kabin pro řidiče v tramvajích typu T3R.P. Klimatizace pro řidiče je již v tramvajích 14T a KT8D5.RN2P nainstalovaná. Tramvaje typu T6A5 jsou postupně vyřazovány z provozu a o dodatečném doklimatizování kabin řidičů u tohoto typu DPP neuvažuje. Řidiči dostávají mj. v horkých dnech rozpustný ochranný nápoj, při extrémních teplotách potom dva tyto nápoje.

Klimatizace v autobusech

DPP od roku 2017 pořizuje už jen autobusy s celovozovou klimatizací. DPP v tuto chvíli provozuje celkem 167 ks autobusů s celovozovou klimatizací. Od 12/2017 do 07/2018 DPP pořídil 110 ks autobusů s celovozovou klimatizací. Dalších 190 ks DPP postupně obdrží do konce roku 2019, tedy rovněž s celovozovou klimatizací. Jedná se o vozy od společností SOR Libchavy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Nemocnice Litoměřice: Fotografie zavedou diváky do světa hudby

22:16 Nemocnice Litoměřice: Fotografie zavedou diváky do světa hudby

Slavnostní vernisáží byla ve čtvrtek 15. listopadu v hale litoměřické nemocnice zahájena další fotog…