DPP: Začíná homologace nové tramvaje Škoda 52T bez cestujících

26.04.2025 7:14 | Tisková zpráva

Po provedení nezbytných technických zkoušek a ověřovacích jízd novou tramvají Škoda 52T ev. č. 9503 začne počínaje dneškem první fáze homologace tohoto typu vozidla pro provoz v ČR podle podmínek, které stanovil Drážní úřad ČR.

DPP: Začíná homologace nové tramvaje Škoda 52T bez cestujících
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

V první fázi bez cestujících musí tramvaj najezdit celkem 20 tisíc kilometrů, z toho první polovinu bez zátěže, druhou polovinu s různou zátěží. Homologační jízdy budou probíhat mimo jízdní řády v celé pražské tramvajové síti, v režimu 24/7 mimo nezbytné kontroly. Tramvaj budou řídit proškolení řidiči DPP.

DPP i Škoda Group očekávají dokončení první fáze homologačních jízd v průběhu letošního léta. Poté bude následovat druhá fáze homologace vozidla, a to zkušební jízdy s cestujícími, kde Drážní úřad ČR stanovil nájezd dalších 20 tisíc kilometrů.

V sobotu 26. dubna 2025 mezi 9:00 a 11:00 předpokládáme pohyb tramvaje Škoda 52T na trase mezi Karlovým náměstím a Pražským Hradem, přibližně po trase linek 22 a 23. Změny jsou vyhrazeny.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Richard Brabec byl položen dotaz

Proč jste proti vzniku NP Křivoklátsko?

V čem je problém? Podle mě, je dobře, že vznikají NP, přeci jen přírodu je třeba chránit, než si ji úplně zničíme - samozřejmě všeho s mírou. To zelené šílenství a ekoaktivisty (spíše ekoteroristy) neuznávám, ale proč bránit vzniku národního parku?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: V Česku se vzdělává 123 tisíc dětí se zdravotním postižením

19:28 ČSÚ: V Česku se vzdělává 123 tisíc dětí se zdravotním postižením

Zhruba devět procent (123 tisíc) dětí do 14 let v Česku mělo podle údajů ze školské statistiky pro š…