DPP bude plevel likvidovat pouze ekologicky

16.10.2019 17:13 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude od dnešního dne odstraňovat plevel z městských pozemků pouze mechanicky nebo ekologicky šetrnými postupy, např. horkou vodou, a úplně přestane používat glyfosát (přípravek Roundup).

DPP bude plevel likvidovat pouze ekologicky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Reaguje tak na záměr Magistrátu hl. m. Prahy (MHMP), který plánuje doporučení městským firmám a radnicím provádět údržbu zeleně bez použití chemie. DPP to umožňuje smlouva s novým dodavatelem služeb komplexní údržby zeleně, která vstupuje v účinnost také dnešním dnem. Tyto služby bude pro DPP následující čtyři roky nebo do vyčerpání částky 49 milionů Kč nově zajišťovat společnost MIRA expert s.r.o., jež zvítězila ve výběrovém řízení.

Technologie šetrné likvidace plevelů horkou vodou bez herbicidů na zpevněných i nezpevněných plochách či komunikacích je poměrně jednoduchá. Pomocí speciálního nástavce jsou jednotlivé rostliny smáčeny horkou vodou nebo párou, jejíž teplota při výstupu z trysky dosahuje 98 °C. Působením horké vody dochází k narušení rostlinných pletiv, sražení rostlinných bílkovin a nevratnému poškození části nebo dokonce celého kořenového systému. Zbytky zasažených rostlin následně stačí po chvíli uklidit standardními mechanickými postupy.

„Likvidace samotné rostliny je velmi účinná a funguje dlouhodobě. Tuto metodu lze využít jak na odstraňování běžného plevele, tak i invazivních rostlin, ideálně do výšky zhruba půl metru. V tomto spektru neexistuje bylina, která by odolala aplikaci téměř vařící vody. Výhodou této metody je její jednoduchost, dostupnost a šetrnost k životnímu prostředí – k odstraňování plevele používáme pouze horkou vodu bez jakékoliv chemie či úprav. Navíc voda může být v kvalitě užitkové, např. dešťové,“ řekl Miroslav Matyáš, jednatel společnosti MIRA expert s.r.o., která bude tuto službu DPP poskytovat. DPP ji bude využívat v celé své kolejové síti včetně obratišť a zastávek, mimo zatravněné kolejové svršky, dále pak např. na zpevněných plochách kolem stanic metra, na autobusových terminálech nebo v depech metra.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vedení sněmovny

Kritizujete, že nemáte ve vedení svého zástupce, že je to nedemokratické a nespravedlivé. V čem přesně? Často také tvrdíte, že vám nejde o funkce, proč je pro vás tedy tak důležité mít místopředsedu sněmovny? Není spíš dobře, že se budoucí vláda rozhodla snížit jejich počet? Na co potřebujeme několi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústecký kraj nabízí svezení vlaky budoucnosti

22:31 Ústecký kraj nabízí svezení vlaky budoucnosti

Unikátní příležitost projet se železničním vozidlem budoucnosti, elektrickou bateriovou jednotkou (B…