DPP nakoupí 15 kloubových trolejbusů SOR TNS 18, budou jezdit na lince 58 Palmovka – Miškovice

15.01.2022 7:34 | Tisková zpráva

Vítězem veřejné zakázky na nákup 15 nových bateriových kloubových trolejbusů, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal v loňském roce, se stala společnost SOR Libchavy s vozidlem SOR TNS 18 a s elektrovýzbrojí od firmy Cegelec.

DPP nakoupí 15 kloubových trolejbusů SOR TNS 18, budou jezdit na lince 58 Palmovka – Miškovice
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP bude trolejbusy nasazovat na linku 58 z Palmovky do Miškovic (stávající autobusová linka 140). DPP v tendru obdržel celkem tři nabídky, kromě vítězné také od společností Carrosserie HESS a Škoda Electric. Celková hodnota zakázky je 220,4 milionů korun, o bezmála 80 milionů korun nižší, než byla její předpokládaná hodnota.

DPP bude prvním provozovatelem bateriových kloubových trolejbusů SOR TNS 18 v konfiguraci s elektrovýzbrojí od společnosti Cegelec a linka 58 Palmovka – Miškovice bude první, na které budou jezdit. SOR TNS 18 je 100% nízkopodlažní bateriový kloubový trolejbus s celovozovou klimatizací a přepravní kapacitou 134 osob – 41 sedících a 95 stojících. Samozřejmostí je vybavení systémem naklápění karoserie (kneeling) pro snížení nástupní hrany a usnadnění nástupu cestujících nebo výklopnou plošinou pro osoby s omezenou schopností pohybu. Je to současně plně bezemisní vozidlo, topení i klimatizace jsou napájeny výlučně elektricky. Trolejbusy splňují také veškeré Standardy kvality Pražské integrované dopravy, budou vybaveny odbavovacím a informačním systémem a dodány v novém jednotném designu PID.

Trolejbusy budou vybaveny také zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru, čelní nehodovou kamerou, boční a couvací kamerou a navíc kamerou snímající trolejbusové sběrače. Součástí dodávky je rovněž systém energetického managementu, který DPP umožní vzdálené sledování, řízení a plánování nabíjení a vyhodnocování provozu z energetického hlediska (stav baterií, průběh nabíjecích cyklů včetně hodnoty nabíjecího proudu, kontrolu dodržení potřebného dojezdu apod.). Dvě vozidla z flotily budou vybavena navíc automatickým zařízením pro preventivní postřik troleje proti námraze. Jejich domovskou garáží bude Klíčov.

Záruční doba každého z nových trolejbusů je 9 let (108 měsíců) vyjma trakčních akumulátorů, jejichž záruční doba je 6 let (72 měsíců). Po dobu této záruky musí být vozidlo schopno dojet na trakční akumulátor min. 12 km s použitím topení nebo klimatizace za jakýchkoliv provozních a klimatických podmínek v podmínkách hl. m. Prahy v souladu se Standardy kvality PID s dosahováním maximální povolené rychlosti, plném obsazení vozidla a zastavování ve všech zastávkách včetně odbavení cestujících, na křižovatkách a ostatních překážkách. Deklarovaná životnost nových trolejbusů je 15 let.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Spolupráce s operátory pomáhá dopadnout zločince

16:13 Policie ČR: Spolupráce s operátory pomáhá dopadnout zločince

Případ podvodnice, která získala více než 16 milionů, snad pomůže varovat širokou veřejnost.