DPP na tramvajové trati v ulici Milady Horákové, v úseku od křižovatky s Badeniho ulicí (křižovatka Špejchar) po křižovatku se Svatovítskou ulicí (Prašný most), vymění dožívající oblouky
a nejopotřebenější části kolejových konstrukcí. Týká se to rozvětvení na Špejcharu ve směru od Hradčanské do Badeniho ulice a na Prašném mostě ve směru od Hradčanské do Dejvic. „Jedná se
o exponovaná místa, čemuž odpovídá i míra opotřebení kolejového svršku. Oblouky i kolejové rozvětvení na Špejcharu pochází z doby před 12 lety, tj. z roku 2010. Na Prašném mostě, kde je doprava intenzivnější, má kolejová křižovatka ve svém rodném listě rok 2013,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Práce na opravě tramvajové tratě v ulici Milady Horákové potrvají 16 dnů a budou rozděleny do dvou etap:
- etapa: od pátku 29. dubna 2022 od cca 19:00 do pondělí 9. května 2022 do cca 4:30 = v celém úseku bude obousměrně přerušen tramvajový provoz
- etapa: od pondělí 9. května od cca 4:30 do neděle 15 května 2022 do cca 24:00 = přerušen tramvajový provoz ve směru z centra; ve směru do centra bude provoz přerušen již jen ve směru na Malostranskou
V první etapě, během následujícího víkendu v sobotu 30. dubna a v neděli 1. května 2022 bude kvůli pracím na výměně kolejového rozvětvení v křižovatce Prašný most omezen výjezd automobilů z tunelu Blanka ve směru na Vítězné náměstí a po ulici Milady Horákové nebude možné jet přímo k vozovně Střešovice.
„Všechny rekonstrukce a opravy tramvajových tratí v této části Prahy v letošním roce koordinujeme a podřizujeme rekonstrukci Barrandovského mostu. Proto jsme na Rašínově nábřeží začali už v polovině února, abychom mohli navázat opravou tramvajové křižovatky na Andělu, kde skončíme v noci na tuto sobotu 30. dubna do půlnoci a obnovíme zde standardní provoz tramvají. V sérii oprav pokračujeme na trati mezi Špejcharem a Prašným mostem tak, abychom vše měli opraveno do neděle 15. května 2022, tj. před zahájením rekonstrukce Barrandovského mostu. Současně se snažíme, aby i dopady na individuální automobilovou dopravu byly co nejmenší. Proto opravy kolejí trvají delší dobu. Pokud bychom si mohli např. dovolit uzavřít výjezd z Blanky na Prašném mostě na čtyři dny, tato doby by nám stačila na opravu tamní tramvajové křižovatky,“ uzavřel Jan Šurovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva