Princip hybridu spočívá v rekuperaci brzdné energie. Při správném způsobu jízdy lze dle údajů výrobce docílit až 30% úspory paliva ve srovnání s klasickým autobusem s naftovým motorem. Ode dneška do 5. února 2019 proběhne přejímka, dokončení úprav pro nasazení v systému PID (polepy, informační materiály, atd.), školení řidičů a ověření průjezdnosti linek. Tento autobus pak bude v pražských ulicích k vidění od 6. února do konce května 2019 s evidenčním číslem 6000.
„Hybridní autobus přispívá ke zlepšení životního prostředí hned třikrát: jde o zmíněnou úsporu paliva, s tím související nižší emise a třetím významným prvkem je snížení hlučnosti zejména při rozjezdu, kdy je aktivován tichý elektropohon. Hybridní autobus v této konfiguraci nemá žádné limity denního dojezdu, nepotřebuje nabíjecí infrastrukturu, a tudíž může být logickým mezičlánkem mezi klasickými autobusy s naftovými motory a elektrobusy nebo bateriovými trolejbusy, o nichž se dnes hovoří jako o autobusové dopravě budoucnosti,“ říká Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů.
Volvo používá technologii takzvaného paralelního hybridu: v hnacím řetězci je za naftovým motorem vřazen elektromotor, který pracuje buď v režimu motor, nebo generátor. Energie, která se takto vrací do oběhu, je ukládána v trakčních bateriích na střeše vozidla a je používána zejména při rozjezdu nebo akceleraci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
DPP , technologie , testování , TZ
autor: Tisková zpráva
Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?
A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?
Další články z rubriky

20:16 AOPK ČR: Byla otevřena vltavská cyklostezka pod skálou Zámky v pražských Bohnicích
Tentokrát již natrvalo. Sanaci skalního masivu se podařilo dokončit dříve.
- 16:14 Správa železnic: Poradenský tým pro vysokorychlostní PPP projekt je kompletní
- 11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %