Tramvaje T3 vyjely poprvé na linku číslo 4, a to ve chvíli, kdy měl Dopravní podnik těchto vozů přibližně 25. Dnes jezdí po Praze přes 600 různých modifikací vozů T3, pod označeními T3M, T3SU (T3SUCS), případně modernizované vozy T3R.P a T3R.PLF. Zcela vyřazena už je nejstarší varianta T3, se kterou se DPP nadobro rozloučil v loňském roce.
Smíchovská Tatrovka dodala pražskému Dopravnímu podniku celkem 892 tramvají typu T3. Kromě toho bylo do Prahy dodáno v rámci tzv. exportního souběhu 292 tramvají T3 SU a T3 SUCS. Celkem se tedy jednalo o 1184 tramvají T3.
Odběrateli těchto tramvají byla v minulosti i další československá města s tramvajovým provozem, prvními byly v roce 1963 Brno a Košice. Tramvaje se objevily ale i v zahraničí – v Karl-Marx-Stadtu (od r. 1990 Chemnitz), Schwerinu, v Osijeku a Sarajevu. Největším odběratelem se ale stal beze sporu tehdejší Sovětský svaz. „Do 34 měst bylo v letech 1963–1987 dodáno neuvěřitelných 11 353 tramvají T3. Není proto divu, že byla „té-trojka“ v roce 1988 zapsána do Guinessovy knihy rekordů jako nejpočetnější vyrobený typ tramvaje na světě,“ uvedl Milan Pokorný, ředitel muzea MHD ve Střešovicích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva