DPP si udržel plnou kontrolu nad reklamou v metru

21.11.2019 13:18

Obvodní soud pro Prahu 9 zamítl návrh společnosti Rencar, kterým se v rozporu se soudním rozhodnutím domáhala i nadále instalovat svá reklamní sdělení v metru. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tak může dále pokračovat v plnění smlouvy uzavřené se společností RAILREKLAM, jež za reklamní plochy platí třikrát více než Rencar.

DPP si udržel plnou kontrolu nad reklamou v metru
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy předal 1. listopadu 2019 veškeré reklamní plochy v pražském metru společnosti RAILREKLAM, která se jako vítězný uchazeč v nedávném poptávkovém řízení zavázala hradit DPP za reklamní plochy v metru rekordní částku ve výši 91,5 milionů korun ročně. Společnost Rencar, která tyto plochy dosud neoprávněně fakticky užívala pro instalaci vlastní reklamy, již dříve veřejně prohlásila, že se proti postupu DPP bude bránit veškerými prostředky.

Společnost Rencar ve snaze zajistit si další pro ni lukrativní užívání majetku DPP podala návrh na nařízení předběžného opatření. V návrhu se domáhala, aby DPP byla uložena povinnost umožnit firmě Rencar i nadále instalovat svá reklamní sdělení v metru. Soud však návrh v plném rozsahu zamítl z důvodu neexistence platné smlouvy mezi DPP a Rencarem, a to v souladu se závěry dříve vydaného rozsudku, v němž vyslovil neplatnost smlouvy mezi těmito dvěma společnostmi.

Soud tak dal DPP opětovně za pravdu. Společnost Rencar a její pracovníci nejsou oprávněni instalovat žádná reklamní sdělení v metru. „Nájem reklamních ploch tvoří významnou položku v příjmech DPP, proto jsme rádi, že se nám tento případ ve spolupráci s advokátní kanceláří Císař, Češka, Smutný daří úspěšně řešit. I nadále budeme postupovat tak, abychom ochránili dobré jméno DPP před dalšími útoky společnosti Rencar, jež v metru působila na základě smlouvy, kterou DPP dlouhodobě považuje za absolutně neplatnou,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

DPP tak nyní bude inkasovat jen za plochy v metru částku ve výši 91,5 milionů korun ročně. Rencar za reklamní plochy v metru doposud DPP hradil částku okolo 25 mil. Kč, přičemž umisťoval reklamu i na místech, která podle smlouvy se společností RAILREKLAM již nebude možné pro tento typ sdělení užívat. „Zamítnutí předběžného opatření je tak dalším milníkem v naplňování dlouhodobé strategie DPP, která spočívá v maximalizaci příjmů z reklamního užívání majetku DPP za současné udržitelnosti počtu reklamních ploch. Našim cílem je postupné odstranění reklamního smogu v prostorách metra, a tím pádem zvýšení komfortu pro cestující,“ dodal Petr Witowski.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2019 měl DPP ve vlastnictví 1 162 autobusů, 865 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2019 celkem 10 930 zaměstnanců, z toho 4 265 tvořili řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, dopravní spoje a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

10:04 DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na…