DPP ukončil výluku na lince metra C podle plánu

17.07.2015 9:39

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil výměnu kolejového křížení a čtyř výhybek ve stanici metra Háje v souladu s předem stanoveným časovým harmonogramem. Plný provoz na lince metra C byl obnoven v pátek 17. července 2015 od ranního výjezdu.

DPP ukončil výluku na lince metra C podle plánu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy
reklama

DPP finalizoval veškeré plánované činnosti v rámci výluky s mírným předstihem. Dokončovací práce, jejichž provedení bylo původně plánováno až na období po zahájení plného provozu, tak bylo možné částečně realizovat už před termínem znovuotevření metra.

„Chtěl bych poděkovat všem cestujícím za jejich trpělivost v období výluky. Jsme rádi, že se nám podařilo provést i většinu dokončovacích prací, které by při běžném provozu metra trvaly podstatně delší časové období,“ uvedl Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP.

V průběhu výluky technici nejprve odpojili veškeré napájení a demontovali přívodní kolejnici, rozebrali a odvezli stávající výhybky i jejich součásti včetně starých pražců a přibližně 600 tun starého štěrku. Následně došlo k vyčištění, opravě a penetraci systému odvodnění celého výhybkového objektu a k navezení a instalaci nového štěrku a pražců. V poslední fázi výluky technici osadili nové výhybkové součásti, kolejové křížení i přívodní kolejnici, vše zapojili, seřídili a provedli potřebné zkoušky.

V průběhu výluky DPP spoje jednorázově posílil

Po dobu výluky DPP zavedl v úseku metra Háje – Kačerov náhradní autobusovou linku XC. V pracovní dny bylo pravidelně vypravováno 41 kloubových vozů (27 nízkopodlažních). O víkendu náhradní autobusová doprava zahrnovala 25 nízkopodlažních kloubových vozů. V průběhu výluky DPP tyto spoje jednorázově posílil.

Cestující byli o výluce informováni prostřednictvím 25 000 kusů letáků, 50 informačními tabulemi umístěnými u uzavřených stanic a dalšími informačními materiály na zastávkách povrchové dopravy. DPP také do terénu nasadil informátory, kteří po celou dobu výluky radili cestujícím v nouzi.

„Celkově naši informátoři strávili v okolí uzavřených stanic metra 650 hodin. Je potřeba jim poděkovat, protože ve vedrech, která panovala na začátku července, byla jejich práce velmi náročná,“ dodal Jiří Černík, vedoucí odboru Dopravně provozní informace.

Další výměny výhybek ve štěrkovém loži, které jsou v jednotlivých stanicích metra umístěny již od jejich zahájení provozu, tedy v některých případech již více než 40 let, DPP plánuje realizovat v průběhu roku 2016 či později.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace úseku Nemanice – Ševětín

22:11 Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace úseku Nemanice – Ševětín

Příprava modernizace posledního úseku jižní větve čtvrtého tranzitního koridoru z Nemanic do Ševětín…