DPP začal se stavbou nové vozovny Hloubětín

07.11.2020 7:32 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal stavět novou vozovnu Hloubětín. V první etapě postaví samostatně stojící energocentrum a měnírnu, které budou areál vozovny a přilehlou tramvajovou trať zásobovat teplem a elektrickou energií, a nahradí stávající dosluhující zařízení. Stavba potrvá cca 10 měsíců a DPP plánuje jejich zprovoznění na přelomu srpna a září 2021. Zhotovitelem je sdružení „Vozovna Hloubětín, EŽ + OHL“. Předpokládané celkové náklady první etapy výstavby nové vozovny Hloubětín jsou cca 120 milionů Kč.

DPP začal se stavbou nové vozovny Hloubětín
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Stavba nového energocentra a měnírny vozovny Hloubětín začala skrývkou povrchové zeminy a terénními úpravami parcel. Zítra budou práce pokračovat na zakládání stavby, DPP zahájí vrtání pilot, na kterých bude budova energocentra stát. V rámci stavby DPP zrealizuje také přeložky kanalizace, horkovodu, slaboproudového vedení, datových kabelů CETINu. DPP vybuduje také novou trafostanici, rozvodnu, kabelovody pro PRE, dráhové kabelovody a veškeré přípojky potřebné pro provoz vozovny. Nové energocentrum počítá se zpracováváním energie z fotovoltaických článků, které DPP plánuje osadit na část připravované tramvajové haly. Energii z obnovitelných zdrojů bude DPP využívat pro potřeby provozu samotné vozovny. Zhotovitelem energocentra a měnírny vozovny Hloubětín jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a. s. a OHL ŽS a. s. ve sdružení „Vozovna Hloubětín, EŽ + OHL“.

„První fázi stavby vozovny Hloubětín, což byly bourací a odklízecí práce staré deponovací haly, máme za sebou. Teď máme před sebou pozitivnější kroky: stavbu energocentra a následně i celé nové haly včetně přestavby areálu. Jsem rád, že po zhruba 70 letech vznikne v Praze nová vozovna. Tramvajová síť v Praze patří mezi nejrozsáhlejší na světě, moderní vozovnu si zaslouží. Pražská MHD dostane moderní zázemí s novým vybavením a technologiemi odpovídajícími 21. století, budoucí vozovna Hloubětín bude navíc energeticky úsporná a šetrnější pro životní prostředí,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

DPP , TZ , Hloubětín , Dopravní podnik hl. m. Prahy

autor: Tisková zpráva

Mgr. Libor Vondráček byl položen dotaz

Nově navrhované masové sledování občanů EU

Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Nové poslání pro nádraží. Začíná stavba Centra paměti a dialogu Bubny

22:13 Správa železnic: Nové poslání pro nádraží. Začíná stavba Centra paměti a dialogu Bubny

Po dlouholetém úsilí se podařilo nastartovat projekt revitalizace bývalého nádraží Praha-Bubny a zah…