DPP získal pravomocné povolení na elektrifikaci autobusové linky 176

19.11.2024 19:15 | Tisková zpráva

Elektrifikace autobusové linky č. 176 Karlovo náměstí – Stadion Strahov a její proměna na trolejbusovou linku č. 53 má zelenou. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech pro ni získal pravomocné povolení záměru výstavby nabíjecí a napájecí infrastruktury.

DPP získal pravomocné povolení na elektrifikaci autobusové linky 176
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP v současnosti připravuje zadávací dokumentaci pro veřejnou zakázku na zhotovitele i obstaratele stavby, kterou DPP plánuje vyhlásit ještě letos. Zahájení samotné výstavby DPP předpokládá v první polovině roku 2025 s cílem dokončení zhruba o rok později, do poloviny roku 2026. Předpokládané náklady na výstavbu infrastruktury pro elektrifikaci autobusové linky č. 176 činí cca 320 miliónů korun. Cílem DPP je na tuto investiční akci získat spolufinancování z dotačních titulů Evropské unie, konkrétně z Národního plánu obnovy.

„Elektrifikace autobusových linek je důležitým krokem k lepšímu ovzduší a ochraně životního prostředí v Praze. Cestujícím přináší trolejbusy také větší pohodlí, neboť jejich chod je podstatně tišší a jízda plynulejší, než je tomu u dieselových autobusů. Městská hromadná doprava je nejvyužívanějším a nejefektivnějším způsobem přepravy v Praze a v její podpoře tedy budeme pokračovat i nadále,“ uvedl Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Trasa autobusové linky č. 176 Karlovo náměstí – Stadion Strahov je terénně náročná, ze Smíchova kontinuálně stoupá až na Strahov. Jedná se mimochodem o bývalou trolejbusovou linku (původně také č. 53), na níž trolejbusy začaly jezdit už v roce 1948. Nicméně v roce 1967 byla s linkou č. 54 sloučena do linky č. 51, která byla současně poslední provozovanou, na níž trolejbusy v Praze v polovině října 1972 dojezdily.

Trolejové vedení na budoucí trolejbusové lince č. 53 vznikne v celkové délce bezmála osmi kilometrů (měřeno jednostopě), přičemž zatrolejovaný bude úsek od smíchovského předpolí Jiráskova mostu (u Dienzenhoferových sadů) až ke Stadionu Strahov. Krátkou nabíjecí trolej DPP vybuduje také nad místy pro odstavy vozidel na obou konečných zastávkách na Karlově náměstí i na Strahově.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Také by mě ty vaše seznamy zajímaly

Můžete otevřeně sdělit, kolik tato vláda vyvezla techniky na Ukrajinu? Jestli vás dobře chápu, tak na rozdíl od nás lidí máte k dispozici nějaký seznam. Zveřejníte ho? A dá se vyčíslit celková pomoc Ukrajině - nejen kterou jsme vyvezli, ale i ta, kterou jim poskytujeme tady?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ Prodej varuje majitele solárů, kteří si stále nezajistili odpovědnost za odchylku

10:34 ČEZ Prodej varuje majitele solárů, kteří si stále nezajistili odpovědnost za odchylku

I přes opakované upozorňování si tisíce majitelů domácích fotovoltaik stále nezajistily u dodavatele…