Další vítězství ve sporu s RENCAR. DPP může výhodněji pronajmout reklamní plochy na tramvajích

04.04.2018 9:05

Vrchní soud v Praze zamítl další nedůvodné předběžné opatření společnosti RENCAR. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) proto může poskytnout reklamní plochy na 60 tramvajích 15T ForCity vítězovi poptávkového řízení, kterým je společnost BigBoard. DPP tak pokračuje v úsilí o zvýšení výnosů z pronájmů reklamních ploch na svém majetku.

Další vítězství ve sporu s RENCAR. DPP může výhodněji pronajmout reklamní plochy na tramvajích
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP by měl za roční smlouvu na pronájem reklamních ploch na 60 tramvajích 15T ForCity získat 5,1 milionu korun. „Výrazně tak zvýšíme příjmy pro DPP za reklamu na tramvajích. RENCAR nám za pronájem reklamních ploch na téměř 900 tramvajích dosud ročně platí pouze zhruba 10 milionů korun. Úspěch poptávkového řízení je důkazem, že konkurenční prostředí v provozování reklamních ploch Dopravnímu podniku jednoznačně prospívá,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

„Snažíme se maximalizovat příjmy pro Dopravní podnik. Za reklamu na plochách jedné tramvaje jsme dosud od RENCAR dostávali zhruba 11 tisíc korun, od BigBoardu obdržíme přibližně 85 tisíc korun, tedy přibližně osminásobek. Navíc jsme omezili možnost reklamního polepu oken na maximálně 20 procent okenní plochy, čímž zlepšujeme komfort pro cestující. Jedním z dalších logických kroků v oblasti reklamy je tedy vypsání velkého výběrového řízení na všechny plochy na majetku DPP, které plánujeme,“ říká Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod DPP.

Není to první případ, kdy díky tendru DPP získal za reklamu výrazně víc, než bylo v Praze v posledních 20 letech zvykem. DPP nedávno vysoutěžil na rok pronájem reklamních ploch na 300 autobusech MHD za více než tři miliony korun. Díky transparentnímu výběrovému řízení se příjmy DPP z pronájmu reklamních ploch na autobusech navýšily na desetinásobek. RENCAR v posledních letech generoval obrat v řádu statisíců korun za pronájmy ploch na více než 1 000 autobusech DPP. Dopravní podnik tedy dostával z pronájmu reklamních ploch na trojnásobném počtu autobusů pouze zhruba 10 procent toho, co nyní získal prostřednictvím transparentního výběrového řízení. I na autobusech se tak DPP daří prolomit výsadní postavení společnosti RENCAR, která stále zajišťuje provozování reklamní činnosti na většině majetku DPP. V současnosti Dopravní podnik získává od RENCARU ročně zhruba 49 milionů korun.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Reakce společnosti Rencar:

Není pro nás překvapivé, že DPP přihrála další zakázku Bigboardu, protože snahou DPP je stávající smlouvu se společností Rencar předat konkurenčnímu hráči. Hráči kterému propadly příjmy z reklamy u dálnic a platnou smlouvou s Rencar by tak mohl nahradit výpadek příjmů a uspokojit své investory.

DPP účelově a nepravdivě informuje o výhodnosti spolupráce s BigBoardem a záměrně uvádí lživé údaje o odvodech/příjmech za reklamu na tramvajích. Rencar odvádí za celé portfolio reklamních ploch více jak 85mio ročně. DPP dlouhodobě omezuje Rencar v možnosti prodeje reklamy ze stávající platné smlouvy a tím tak přichází o více jak 35mio ročně.

DPP jedná na základě účelového lobby společnosti BigBoard, která v České republice provozuje nelegální reklamu a pohrdá platnými zákony. Účelové chování lze vyvodit i z tendru na autobusy, kde se zúčastnili pouze dvě společnosti – BigBoard a její dceřiná společnost Czech Outdoor. Vítězná nabídka společnosti BigBoard pak byla poloviční než kterou nabídli v roce 2017 a DPP tuto poloviční nabídku přesto akceptoval pro rok 2018.

Agresivní obchodní chování skupiny Bigboard zřejmě pochází z informací z trhu, že již delší dobu se na trhu hovoří o jejich ekonomickém propadu i díky omezení reklamy u dálnic a tak nutně potřebují získat pro své náhradní business za reklamu u dálnic.

Pavel Slabý, generální ředitedl společnosti Rencar

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…