Další vítězství ve sporu s RENCAR. DPP může výhodněji pronajmout reklamní plochy na tramvajích

04.04.2018 9:05 | Zprávy

Vrchní soud v Praze zamítl další nedůvodné předběžné opatření společnosti RENCAR. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) proto může poskytnout reklamní plochy na 60 tramvajích 15T ForCity vítězovi poptávkového řízení, kterým je společnost BigBoard. DPP tak pokračuje v úsilí o zvýšení výnosů z pronájmů reklamních ploch na svém majetku.

Další vítězství ve sporu s RENCAR. DPP může výhodněji pronajmout reklamní plochy na tramvajích
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP by měl za roční smlouvu na pronájem reklamních ploch na 60 tramvajích 15T ForCity získat 5,1 milionu korun. „Výrazně tak zvýšíme příjmy pro DPP za reklamu na tramvajích. RENCAR nám za pronájem reklamních ploch na téměř 900 tramvajích dosud ročně platí pouze zhruba 10 milionů korun. Úspěch poptávkového řízení je důkazem, že konkurenční prostředí v provozování reklamních ploch Dopravnímu podniku jednoznačně prospívá,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

„Snažíme se maximalizovat příjmy pro Dopravní podnik. Za reklamu na plochách jedné tramvaje jsme dosud od RENCAR dostávali zhruba 11 tisíc korun, od BigBoardu obdržíme přibližně 85 tisíc korun, tedy přibližně osminásobek. Navíc jsme omezili možnost reklamního polepu oken na maximálně 20 procent okenní plochy, čímž zlepšujeme komfort pro cestující. Jedním z dalších logických kroků v oblasti reklamy je tedy vypsání velkého výběrového řízení na všechny plochy na majetku DPP, které plánujeme,“ říká Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod DPP.

Není to první případ, kdy díky tendru DPP získal za reklamu výrazně víc, než bylo v Praze v posledních 20 letech zvykem. DPP nedávno vysoutěžil na rok pronájem reklamních ploch na 300 autobusech MHD za více než tři miliony korun. Díky transparentnímu výběrovému řízení se příjmy DPP z pronájmu reklamních ploch na autobusech navýšily na desetinásobek. RENCAR v posledních letech generoval obrat v řádu statisíců korun za pronájmy ploch na více než 1 000 autobusech DPP. Dopravní podnik tedy dostával z pronájmu reklamních ploch na trojnásobném počtu autobusů pouze zhruba 10 procent toho, co nyní získal prostřednictvím transparentního výběrového řízení. I na autobusech se tak DPP daří prolomit výsadní postavení společnosti RENCAR, která stále zajišťuje provozování reklamní činnosti na většině majetku DPP. V současnosti Dopravní podnik získává od RENCARU ročně zhruba 49 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Petr Letocha byl položen dotaz

,,V této geopolitické realitě je naprosto jasné, že země musí být připravena"

Na co přesně máme být podle vás připraveni? Myslíte, že Rusko, které už 3 roky neúspěšně válčí na Ukrajině, rozpoutá teď další světovou? Nevím, ale neprobíhají tu spíš jen závody ve zbrojení a strašení? Co podle vás svědčí o tom, že by Rusko nebo někdo jiný? Zaútočil na další státy EU potažmo na nás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vojenské lesy a statky pomohly vodě v Brdech

7:10 Vojenské lesy a statky pomohly vodě v Brdech

Revitalizace pramenišť v Brdech, která začala na konci minulého roku je u konce. Pracovníci Vojenský…