Dopravní podnik zachová po rekonstrukci stanice metra Jinonice její původní podobu se skleněnými tvarovkami

22.11.2016 18:01

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil 1. listopadu 2016 stavební práce ve stanici metra Jinonice, která projde nezbytnou rekonstrukcí. DPP si je vědom historické a architektonické hodnoty obkladů stanice skleněnými tvarovkami od Františka Víznera v této stanici, a proto bylo ve spolupráci s projektantem a architektem navrženo řešení, které zachovává původní obklad a tím i ráz celé stanice.

Dopravní podnik zachová po rekonstrukci stanice metra Jinonice její původní podobu se skleněnými tvarovkami
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Rekonstrukci stanice metra Jinonice je potřeba provést především z důvodů masivních průsaků ostěním do vnitřních prostor stanice. Vlivem průsaků dochází mimo jiné k degradaci nosného systému obkladů a zatékání sanytru na jejich pohledovou stranu. Proto je nezbytné rozebrání obkladu, aby byl umožněn přístup k ostění, které bude dotěsněno a proběhne injektáž průsaků. Je tedy nezbytná postupná demontáž kompletních obkladů v celé stanici.

„Mohu veřejnost uklidnit, že architektonicky cenná a unikátní podoba stanice Jinonice zůstane po rekonstrukci zachována. Podle mých informací probíhá demontáž skleněných tvarovek zatím bez větších problémů, což byla před začátkem prací největší neznámá. Tvarovky lze demontovat z nosných konstrukcí bez poškození jejich zámků a budou tedy moci být osazeny po provedení prací zpět,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek (ČSSD).

Demontáž obkladů je součástí přípravných prací. Po provedení prací na ostění budou vyčištěné skleněné tvarovky z dílny sklářského umělce Františka Víznera osazeny zpět, s výjimkou nového pásu z lakovaného skla na stěnách v kolejišti, na kterém budou umístěny názvy stanice. Takto získané tvarovky budou použity namísto vandalismem nevratně poškozených tvarovek na pilířích stanice. Zároveň bude vytvořena dostatečná rezerva i pro budoucí opravy poškozených skleněných obkladů a zachování podoby stanice i v dlouhodobějším horizontu.

Zatím probíhají stavební práce v technických prostorách stanice bez omezení provozu. Pro cestující bude stanice vyloučena z provozu od 7. ledna do 7. srpna 2017, kdy budou vlaky stanicí v obou směrech pouze projíždět (obdobně jako v případě rekonstrukce stanice Národní třída). Dokončovací práce proběhnou opět pouze v technických prostorách stanice a měly by být dokončeny 17. listopadu 2017.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…