V čem z našeho pohledu spočívá ona „díra“ na peníze?
První odhady na stavbu nového terminálu dle architektonické studie ateliéru Velehradský, kdy na místě stávající odbavovací haly měla vzniknout nová prosklená budova včetně lávky vedoucí na Šumbark byly 160 mil. Kč.
Zdroj: http://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/20110620zastupitelstvo.html
Dle prováděcí dokumentace (ateliér KOHL architekti) se dle posledních údajů cena zvýšila již na 198 mil. Je nutné podotknout, že projekt ateliéru KOHL nepočítá s žádnou stavbou nové výpravní budovy, ale pouze s demolicí stávající odbavovací haly postavené v bruselském stylu a stavební úpravou dopravní částí nádražní budovy. Je tedy zajímavé, že i když nepřibyla žádná nová hmota, tedy nic nového se nepřistavělo (vyjma instalace zastřešení z textilní membrány), cena se zvýšila o 38 milionu korun!
Zdroj: Radniční listy 8/2013
„Při vší úctě k havířovskému nádraží, se nedá očekávat, že by jeho rekonstrukce byla nákladnější, než náročná oprava významné prvorepublikové vily Tugendhat, kde se náklady vyšplhaly na 173 milionů korun. Oprava nádraží by byla logicky levnější, než stavba nového terminálu“, říká architekt Adam Guzdek ze sdružení Důl architektury.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva