„V relativně nejlepší situaci jsou držitelé letenek zakoupených 15. srpna a později, protože za ně lze u zrušených letů získat peníze zpět standardním způsobem. Toho dne totiž dopravce obdržel finanční injekci od německé vlády na běžný provoz. Ovšem dluhy vzniklé před tímto datem, včetně refundací letenek prodaných před tímto datem, v současné době nemůže dopravce uspokojovat mimo insolvenční řízení,“ uvádí Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra.
V tuto chvíli není známo datum, od něhož bude možné přihlašovat pohledávky věřitelů, mezi které patří i klienti z řad cestujících s letenkami zakoupenými do 14. srpna 2017. Přihlášku bude možné podat po příslušném rozhodnutí soudu. Přestože v současné době nelze míru uspokojení věřitelů v insolvenčním řízení přesně určit, v obdobných případech v minulosti – z důvodu nedostatku majetku dlužníka – nebyli nezajištění věřitelé, včetně např. cestujících, v rámci insolvenčního řízení uspokojeni vůbec, nebo jen z malé části. Účast v insolvenčním řízení může být navíc administrativně poměrně náročná.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva