FAEI: Toyota chce snížit počet obětí nehod o 1,3 milionu ročně

27.12.2017 14:37 | Zprávy

Automobilka Toyota chce v budoucnu prostřednictvím autonomního řízení snížit počet obětí dopravních nehod o 1,3 milionu. A to každoročně a po celém světě. Uvedli to zástupci automobilky na nedávném semináři o vyspělých technologiích v belgickém Zaventemu.

FAEI: Toyota chce snížit počet obětí nehod o 1,3 milionu ročně
Foto: faei.cz
Popisek: Finanční a ekonomický institut - logo

Tento cíl je součástí globální vize nulového počtu dopravních nehod. Postupně s tím, jak se umělá inteligence vozidel bude zlepšovat, konkrétní automobil se naučí zvyky a preference samotného řidiče i zbytku posádky. Umělá inteligence pak někdy tyto preference sama zohlední, jindy zase řidiče varuje. Vůz se bude vyvíjet společně s řidičem a stanou se nerozlučnou dvojicí.

Dva režimy autonomie vozidel: řidič a ochránce

Koncepce ‚řidiče‘ představuje autonomní řízení, kdy řidič nechce, resp. nemůže řídit. V režimu ‚ochránce‘ pak již řídí člověk s podporou vyspělých asistenčních systémů automobilu. Přístup Toyoty ponechává volbu na samotném řidiči. Takže i když vůz bude plně automatický, řidiči si budou moci vychutnávat radost a svobodu spojenou s řízením, jak si budou přát.

„Nechceme, aby se lidé báli toho, že by je mohla potkat nějaká nehoda. Až bude někdo usedat do vozu, popřejete mu pouze ‚Dobře se bav‘, namísto ‚Jeď opatrně‘. Kromě toho by mohl každý – a míníme tím skutečně každého, včetně seniorů a lidí s fyzickým hendikepem – bezpečně cestovat kdykoli a kamkoli si bude přát, ačkoli dnes zatím nemůže,“ říká Gill Pratt, generální ředitel výzkumného centra Toyota Research Institute.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Moravy: Likvidace invazních dřevin v okolí nádrží Nové Mlýny

16:13 Povodí Moravy: Likvidace invazních dřevin v okolí nádrží Nové Mlýny

Povodí Moravy začalo s likvidací invazních dřevin pomocí injektáže.