Finanční a ekonomický institut: Realitní kanceláře si při problémech klientů myjí ruce

20.06.2016 9:34

Chyby ve stavbě prodávaného domu, oprávněnost rezervační smlouvy, vracení rezervačního poplatku, to vše si musí ohlídat a ověřit kupující sám, vysvětluje prezident Asociace realitních kanceláří Jaroslav Novotný v rozhovoru pro Finanční a ekonomický institut (FAEI).

Finanční a ekonomický institut: Realitní kanceláře si při problémech klientů myjí ruce
Foto: Finanční a ekonomický institut
Popisek: Finanční a ekonomický institut
reklama

Realitní kancelář nemá oprávnění ani výbavu na to, aby zkoumala stav objektu. Případný spor o skryté vady nemovitosti se jí tak prakticky netýká. „Odborníka na prověrku si může přizvat kupující. Je to jeho věcí, aby si sám ověřil, co kupuje,“ vysvětluje Jaroslav Novotný.

„Zprostředkovatel je ten, kdo zboží vezme a nabízí ho v daném stavu, v jakém je,“ doplňuje. Podle něj je však situace s kvalitou novostaveb o hodně lepší, než před lety. Díky konkurenci. A také právě díky tomu, že si kupující najímají odborníky na posouzení technického stavu objektu.

Podle názoru prezidenta asociace je v pořádku i to, když si realitní kancelář nechá rezervační poplatek i v případě, že k odstoupení od smlouvy nedojde zaviněním klienta. „Je to o definici toho poplatku,“ hájí kanceláře.

Celý rozhovor s Jaroslavem Novotným si můžete přečíst zde.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: komerční tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace úseku Nemanice – Ševětín

22:11 Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace úseku Nemanice – Ševětín

Příprava modernizace posledního úseku jižní větve čtvrtého tranzitního koridoru z Nemanic do Ševětín…