Proč jsou děti odmalička tlačeny do těchto škatulek? Změnily by se holčičky v Bořka stavitele, kdyby dostaly na hraní dětské nářadí? Samozřejmě ano! Nikdo by netvrdil, že se ženy nemohou naučit opravovat auta nebo navrhovat mrakodrapy. Mužský a ženský mozek funguje v některých směrech jinak, to je pravda, ale ve vědě jsou potřební muži i ženy!
V Koperníkově vědeckém centru jsme zjistili, že chlapce to táhne k tomu, aby se ve věcech vrtali a zkoumali je. Naproti tomu dívky chtějí vědět, jaké to má všechno smysl: jaká je zamýšlená funkce dané budovy, komu prospěje postavení nového mostu nebo proč bychom měli vybudovat silnici právě tady a ne někde jinde.
Nelze přesně předvídat, které profese budou žádané za dvacet nebo třicet let. Velké nadnárodní společnosti se snaží nahlédnout do budoucnosti, ale jasnější obrázek lze získat v nejlepším případě na následujících pět až sedm let. Tak vyvstává zásadní otázka: jak máme děti vzdělávat, abychom je vybavili na práci budoucnosti?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva