Při výrobě motoru budou použity materiály nové generace, jako jsou CMC kompozity nebo revoluční lopatky z uhlíkových vláken, které jsou pleteny ve všech třech směrech najednou.
Motor s názvem LEAP bude v ostrém provozu nasazen až v roce 2016, nicméně už teď se stal nejlépe prodávaným motorem GE Aviation: celkem je potvrzených více než 6000 objednávek ze dvaceti zemí v celkové hodnotě přesahující 78 miliard amerických dolarů (podle amerického ceníku). Motor vyvinula společnost CFM International, což je joint venture, v níž mají stejný podíl GE a francouzská Snecma (Safran).
Partneři navrhli tři verze motoru LEAP pro novou řadu úzkotrupých dopravních letadel: Airbus A320neo, Boeing 737 MAX and COMAC C919. Boeing odhaduje, že právě trh úzkotrupých letadel bude v následujících dvaceti letech představovat 70% všech na trh dodaných komerčních letadel a 47% celkové hodnoty. Nový závod, jehož výstavba si vyžádala investici 100 milionů amerických dolarů, bude v Lafayette ve státě Indiana. Do roku 2020 v něm najde zaměstnání 200 lidí. Ti budou obsluhovat vysoce moderní montážní linku, vybavenou automatizovanými inspekčními systémy, rádiovým řízením výroby součástek a dalšími novými technologiemi, které přispějí ke zlepšení výroby. Továrna v Lafayette je již sedmým novým závodem GE Aviation vybudovaným během posledních sedmi let. Celkově továrna zajistí více než 2500 tisíce nových pracovních míst.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva