O hypoteční bance se lidé rozhodují na základě mnoha faktorů. Porovnávání úrokových sazeb je pouze jedním z nich. Do výše splátky je potřeba například započítat i měsíční poplatky za vedení úvěrového účtu, které bývají ve výši 150 až 200 Kč. Pro klienty bank ale ve skutečnosti hraje důležitou roli i běžný účet, který si zpravidla u nové banky kvůli hypotéce zřizují. „Díky tomu, že spolupracujeme se všemi hypotečními bankami na českém trhu, můžeme lidem nabídnout vždy úvěr s aktuálně nejnižší úrokovou sazbou. Setkáváme se ale se situacemi, kdy klienti váhají se sjednáním hypotéky kvůli dražšímu běžnému účtu oproti jejich účtu u stávající banky. Tato skupina klientů se dívá na hypotéku a běžný účet jako na balíček produktů,“ sděluje Jan Kruntorád, předseda představenstva společnosti Gepard Finance.
Konzervativní klienti mohou platit dvakrát
Podle odborníků z Gepard Finance existuje však větší skupina klientů, kteří jsou ochotni jít pro hypotéku do banky s lepšími podmínkami, nejsou ale již připraveni změnit svůj běžný účet. Tito klienti pak nadále platí energie, pojištění a další náklady z účtu u své původní banky. Svým postojem se však zároveň dostávají do situace, kdy platí i případný poplatek za vedení běžného účtu u nové hypoteční banky. „Víme o tom, že čeští klienti jsou v otázce běžných účtů konzervativní. Jsou například zvyklí na internetové bankovnictví současné banky a nechce se jim učit něco nového. Dobrý makléř může být schopen k hypotéce zařídit u banky vedení běžného účtu za 0 Kč, i pokud se za takový účet standardně platí,“ sděluje Jan Kruntorád k bankovním zvyklostem Čechů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva