HZS Jihomoravského kraje nově využívá ke své práci také dron

04.06.2021 18:47

HZS Jihomoravského kraje je nově jedním ze čtyř opěrných bodů Hasičského záchranného sboru ČR pro použití bezpilotních leteckých systémů.

HZS Jihomoravského kraje nově využívá ke své práci také dron
Foto: udalosti112.cz
Popisek: Hasičský záchranný sbor ČR - logo

Náš sbor se stal opěrným bodem, který může operovat s bezpilotním leteckým systémem, a to i mimo jihomoravský region. Létat můžeme na území Pardubického, Olomouckého, Zlínského kraje a Kraje Vysočina.

V rámci této novinky vznikla také skupina, kterou tvoří pilot a operátor a na místě zásahu je podřízena veliteli zásahu.

Dron, který má HZS Jihomoravského kraje v užívání, může sloužit v případě zásahu k řadě účelům. U rozsáhlých požárů lesních porostů může poskytnout informace o rozloze požáru a směru šíření. Využití najde také u požárů v průmyslových areálech, kde jej lze nasadit k mapování stavu požářiště a zasaženého objektu.

Anketa

Vážíte si exprezidenta Václava Klause?

37%
32%
hlasovalo: 18892 lidí

Díky technické výbavě dokáže odhalit skrytá ohniska požáru nebo přiblížit konkrétní místo na požářišti. Díky optické kameře s třicetinásobným zoomem může být dron využit i pro průzkum v nepřístupném terénu či oblasti, kde se běžnou technikou hasiči nedostanou.

U technických zásahů s destrukcí objektů pak může veliteli zásahu ukázat nestabilní části konstrukce, u událostí s nebezpečnou látkou lze provést průzkum z dostatečné vzdálenosti, aniž by byli ohrožení hasiči.

Do základní výbavy systému patří dron DJI 210 RTK, termokamera, optická kamera s funkcí fotoaparátu a zaznamenání videa, přijímací zařízení s příjmem obrazu z nesené kamery, který je přenášen k operátorovi, pilotovi a do štábu velitele zásahu na zobrazovací zařízení.

Maximální vzletová hmotnost je 6,14 kg s možností připojit k platformě až 1,23 kg dodatečné zátěže. Můžeme jej využít na místě zásahu v podstatě bez časového omezení, což je dáno dostatečnou zásobou náhradních baterií. V případě potřeby může dron za ideálních podmínek letět rychlostí až 81 km/h.

Bezpilotní systém v současnosti testujeme v rámci našich výcviků. U skutečného zásahu zatím nemusel být nasazen.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

7:02 Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně se uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční a aut…