Hejtman Netolický: Celá trasa D35 až do Mohelnice bude nejdříve v roce 2025. I to je ale optimistický termín

15.06.2017 11:54

Za účasti hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického se v sídle Královehradeckého kraje uskutečnilo jednání Spolku pro výstavbu dálnice D11 a D35. Zatímco první dálnice již delší dobu slouží svému účelu v úseku Praha – Hradec Králové a nyní se projednává její prodloužení přes Jaroměř směrem k polským hranicím, na druhou čekají již desítky let obyvatelé případě prvních částí úseku Opatovice – Časy – Ostrov.

Hejtman Netolický: Celá trasa D35 až do Mohelnice bude nejdříve v roce 2025. I to je ale optimistický termín
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický
reklama

„V případě úseku Opatovice – Časy, který měří necelých 13 kilometrů, je v současné době uzavřeno 99 procent všech smluv. Archeologické průzkumy na některých úsecích již začaly. Samotná stavba by měla podle aktuálních předpokladů ŘSD začít v září letošního roku s dokončením o čtyři roky později. Z mého pohledu je to však termín při znalosti prostředí nereálný vzhledem k tomu, že dosud není znám dodavatel stavby. Navíc lze dle informací našeho Východočeského muzea očekávat na trase zajímavé archeologické nálezy spojené se středověkým osídlením,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický k prvnímu z úseků na území kraje. „Veřejnost si zaslouží znát termíny, které odpovídají realitě a nejsou pouze snahou zaujmout v předvolebním boji. Z mého pohledu je zářijový termín pouze zbožným přáním, které neodpovídá realitě,“ doplnil hejtman s tím, že v září by pak dle informací ŘSD měl být zahájen archeologický průzkum na druhý úsek z Časů do Ostrova v délce necelých 15 kilometrů. Celkově se za oba úseky předpokládá hodnota stavby dosahující 12 miliard korun.

Dálnice nesmí končit před velkými městy

Hejtman také upozornil na problematiku spojenou se stavem stávající komunikace I/35 a problémy související s ukončením prvních etap před Vysokým Mýtem a Litomyšlí. „Nedovedu si představit, že dálnice v prvních dvou úsecích bude ukončena před Vysokým Mýtem a svedena na průtah vedoucí centrem města, dále na Hrušovou a Litomyšl. Již dnes je v těchto městech dopravní situace kritická, což se tímto dočasným opatřením rozhodně nezlepší. Proto jsme již před časem iniciovali vypracování studie na možnost vytvoření střídavých třípruhů na vhodných úsecích I/35, mezi které patří například oblast Gajeru za Litomyšlí nebo rovného úseku před Moravskou Třebovou. ŘSD znovu prověří možnost úpravy těchto úseků, což by zcela jistě stávající situaci usnadnilo,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Podle informací ŘSD by měla stavba páteřní komunikace pokračovat dalšími šesti úseky mezi Ostrovem a Starým Městem v délce téměř 60 kilometrů. „ŘSD předpokládá zahájení stavby v roce 2020 a její dokončení o čtyři roky později. Celá trasa do Mohelnice by měla být hotová v roce 2025, což je i tak velmi optimistický termín, ale skutečnosti odpovídá více, než některá prohlášení před loňskými krajskými volbami. Jako jeden z mála jsem od počátku tento termín uváděl a ukazuje se, že to byl předpoklad správný,“ uvedl hejtman Netolický. 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: komerční tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

dTest: Čím se řídit při výběru hladké mouky? I levná dobře poslouží

22:31 dTest: Čím se řídit při výběru hladké mouky? I levná dobře poslouží

Mouka obvykle patří mezi stálé zásoby každé domácnosti. Spotřebitelská organizace dTest se zaměřila …