Zatímco Letiště Vídeň loni odbavilo rekordních 27 milionů cestujících a do roku 2028 plánuje investice v přepočtu za 65 mld. korun a k tomu výstavbu třetí dráhy, budapešťské letiště Ference Liszta rovněž roste dvouciferným tempem. Loni otevřelo novou část terminálu dlouhou 225 m, kapacita letiště vzrostla o 6 mil. cestujících ročně. Zároveň chystá investovat do modernizace letiště další prostředky.
„Okolní letiště masivně investují do svého rozvoje, pražské letiště musí na trend rychle rostoucího zájmu o leteckou dopravu rovněž reagovat. Jednak proto, aby zachovalo svou konkurenceschopnost. Důležité ale také je, aby udrželo konkurenceschopnost našeho hlavního města ve střední Evropě a České republiky ve světě,“ poznamenal prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý během kulatého stolu, ke kterému kromě ministra dopravy a zástupců ministerstva financí, jakožto jediného akcionáře, zasedli také přední odborníci na dopravu, cestovní ruch, ekologii, dále představitelé firem a odborů.
„Letadla do tuzemska přiváží turisty, byznysmeny, ale koneckonců i zboží. Je tedy vstupní ekonomickou branou do naší země. S přibývajícím zájmem turistů i rostoucím hospodářstvím nicméně stávající kapacity pražského letiště evidentně přestávají stačit, čehož využívají konkurenční letiště ve střední Evropě. A to je právě ten moment, kdy se mají sejít všechny zainteresované strany a jednat o jeho rozvoji,“ kvitoval Dlouhý realizaci dnešní akce s tím, že každé rozšiřování nebo stavba letišť ve světě přináší řadu sporných otázek. Případ Prahy tak není výjimkou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva