Kraj tím dává najevo, že odmítá původní návrh ministerstva zpoplatnit silnice I. tříd s výjimkou komunikace na trase České Budějovice – Vodňany - Strakonice – Klatovy – Plzeň.
Ministerstvo za půl roku ani neodpovědělo
Krajský radní zároveň připomněl, že kraj původně zpoplatnění komunikací I. tříd pro vozy nad 3,5 tuny zcela odmítal. „Ministerstvo dopravy ale na náš návrh vůbec nereagovalo a za půl roku nám ani neodpovědělo,“ zdůraznil Švec. „Navíc ministerstvo již vypsalo tendr na zavedení mýtného a není reálné, že by jej zrušilo. V jeho rámci počítá se zpoplatněním zmíněné komunikace České Budějovice – Písek – Nová Hospoda – Plzeň. Tím pádem by ale hrozilo riziko, že by se nákladní doprava přesunula na téměř paralelní trasu České Budějovice – Vodňany - Strakonice – Klatovy – Plzeň. Proto jsme se dohodli, že chceme zavést mýtné i na této trase a budeme jej prosazovat i na dalších jihočeských jedničkách, aby se ani jinde nic takového neopakovalo,“ dodal radní.
Policie a celníci budou muset kontrolovat, aby si kamiony nezkracovaly cestu jinudy
Za další kroky, které bude kraj po ministerstvu dopravy požadovat, považuje Švec například, aby se výtěžek z mýtného promítl i do rozpočtu obcí, kterými budou zpoplatněné úseky silnic I. tříd procházet. „Rovněž budeme chtít ze strany policie a celní správy důslednější kontroly dodržování toho, aby si kamiony nekrátily cestu přes obce, kde se mýtné nevybírá. A to i o víkendech a svátcích,“ doplnil radní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva