Jízdní řád 2015 v mezistátní a vnitrostátní dálkové dopravě Českých drah

29.11.2014 8:05 | Zprávy

Dvouhodinový interval rychlovlaků railjet mezi Prahou, Brnem, Vídní a Grazem, zkrácení cesty mezi hlavním nádražím v Praze a ve Vídni na 4 hodiny 10 minut, rychlovlak pendolino na trase z Prahy a Ostravy do Žiliny, Popradu a Košic v historicky nejrychlejším cestovním čase pouze 7,5 hodiny nebo denní spojení Prahy a Varšavy. To jsou největší novinky mezinárodního jízdního řádu 2015 u spojů Českých drah a jejich zahraničních partnerů.

Jízdní řád 2015 v mezistátní a vnitrostátní dálkové dopravě Českých drah
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Největší změny ve vnitrostátní dopravě Českých drah v jízdním řádu 2015 jsou odpolední / večerní spojení SuperCity Pendolinem z Ostravy a Prahy do Plzně a Chebu a časné ranní v opačném směru, více vlaků do Luhačovic, Šumperka, nebo na Vysočinu. Zavedena bude také nová kategorie komfortních rychlíků vyšší kvality Rx (rychlík vyšší kvality), ve kterých jsou zařazeny z velké části vozy typu EC/IC. První takové vlaky vyrazí z Prahy přes Plzeň do Chebu a Klatov.   

Z České republiky do Rakouska

Nejvýznamnější novinkou jízdního řádu 2015 je zavedení komfortních vysokorychlostních souprav ČD railjet a ÖBB railjet na linku Praha – Brno – Vídeň – Graz. Railjety budou na této lince jezdit nově v pravidelném dvouhodinovém intervalu (dosud nebyl tento interval zcela pravidelný). Spoje na okraji dne budou začínat / končit svou jízdu také ve Vídni nebo v Brně. Railjety zastaví na nově otevřeném hlavním nádraží ve Vídni, kam z Prahy dorazí za 4 hod. a 10 minut průměrnou rychlostí cca 97 km/h. Oproti současné cestě na nádraží Meidling bude jízda přibližně o půl hodiny kratší. V budoucnosti s další modernizací tratě se předpokládá zkrácení cestovního času až na přibližně 3 a ¾ hodiny.

Railjety nabídnou zcela nový komfort cestování na našich tratích. Pro nejnáročnější cestující je v nich připravena business třída a pro rodiče s malými dětmi místa v blízkosti dětského kina, kde jsou i zvláštní prostory pro uložení kočárků. Souprava je vybavena také restauračním vozem, místy pro vozíčkáře včetně bezbariérové toalety a nástupní plošiny nebo místy pro uložení jízdních kol.

Použití business třídy na území ČR bude podmíněno povinnou rezervací. V Rakousku mohou cestující využít třídu business po uhrazení zvláštního příplatku.       

Na hraničním přechodu Břeclav – Hohenau je pro denní spojení do/z Vídně zaveden provoz expresu Moravia, který pojede ráno z Bohumína do Vídně, a večer v opačném směru. Zatímco v současném jízdním řádu byla v úseku Břeclav – Vídeň zajištěna přeprava jen v přímých lůžkových vozech Moskva – Vídeň, nově pojedou denně do Vídně i sedačkové vozy 2. třídy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

JUDr. Jindřich Rajchl byl položen dotaz

Reparace

Pokud má být uzavřen mír mezi Ruskem a Ukrajinou souhlasíte nebo nesouhlasíte s tím, že Rusko musí Ukrajině zaplatit válečné škody ve formě reparací?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP a odborové organizace se dohodly na dodatku ke kolektivní smlouvě

11:27 DPP a odborové organizace se dohodly na dodatku ke kolektivní smlouvě

Vedení DPP a všechny odborové organizace, působící v DPP, podepsaly dodatek ke stávající kolektivní …