Kapsch TrafficCom vyhrál tendr silničního správce ASFINAG, bude pokračovat v provozu kamionového mýta

01.12.2016 12:01

Rakouský dálniční operátor ASFINAG potvrdil, že po osmnácti měsících ukončil tendr na pokračování provozu svého dálničního mýta pro kamiony nad 3,5 tuny.

Kapsch TrafficCom vyhrál tendr silničního správce ASFINAG, bude pokračovat v provozu kamionového mýta
Foto: Kapsch
Popisek: Kapsch

Projekt zvaný „GO Maut 2.0“ spočívající v instalaci a technickém provozování inovovaného mikrovlnného mýtného systému vyhrál opět Kapsch TrafficCom, který s dceřinou společností Kapsch Telematic Services provozuje mýtné také v České republice nebo v Polsku. „Od roku 2004 tady máme v provozu stabilní a spolehlivý systém, uzavřenou zakázkou jsme si zajistili pokračování tohoto úspěšného modelu,“ říká generální ředitel ASFINAG Bernd Datler.

Kapsch bude rakouské mýto provozovat deset let s opcí na prodloužení až o dalších pět roků. „Jsme rádi, že se podařilo potvrdit naše silné postavení i v mateřském Rakousku,“ vysvětluje Karel Feix, generální ředitel tuzemského Kapsche. Přechodná modernizační fáze bude probíhat celý příští rok a „staronové“ vylepšené mýto bude spuštěno od roku 2018. Změny se nedotknou žádného z milionu uživatelů, v provozu zůstávají rovněž stejné palubní jednotky. Rakousko se rozhodlo zůstat u mikrovlnného mýtného systému, který spolehlivě na tamní dálniční síti funguje od roku 2004, a nalézt v tendru nové provozovatele technologické části spolu se technickou infrastrukturou na silnicích, a provozovatele zúčtovacího/platebního (billing) systému.

„Po nedávném vítězství mikrovlny ve Slovinsku je Rakousko dalším potvrzením, že mikrovlnné mýtné systémy jsou stále moderní a žádané, a že zůstávají nejvhodnější volbou pro zpoplatňování dálnic s dominantním kamionovým provozem,“ doplňuje Karel Feix. Podle něj se ASFINAG na rozdíl od českých politiků nenechal komerčními zájmy vmanipulovat do bláhové ideje technologicky neutrálního tendru, a protože už je vlastníkem spolehlivého mikrovlnného mýta, rozhodl se pokračovat další desetiletí v jeho využívání. „Pro náš trh je zajímavé, že slovenský SkyToll se přes vehementní zájem o provozování českého mýta stejně silně nezajímal také o rakouský tendr,“ pokračuje Karel Feix.

Kapsch TrafficCom je dodavatelem inteligentních dopravních systémů (ITS) v oblasti výběru mýtného, řízení provozu, bezpečnosti a zabezpečení, inteligentní městské mobility a jejího propojení s vozidly. S referencemi ve 44 zemích na všech kontinentech činí z firmy celosvětově uznávaného ITS poskytovatele. Jako součást Kapsch Group, rakouské rodinné technologické skupiny založené roku 1892, sídlí Kapsch TrafficCom ve Vídni, ale má dceřiné firmy ve 30 státech. V roce 2007 byl uveden Vídeňskou burzu, ve fiskální roce 2015/16 dosáhl obratu 526 milionů eur s více než 3700 zaměstnanci.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Ondřej Knotek byl položen dotaz

svoboda slova

Úplně souhlasím s tím, co si ANO myslí o údajném boji s dezinformacemi a ochraně svobody slova. Můj dotaz zní. Jak budete chtít zajistit, aby tu svoboda slova fungovala dál a lidé neměli strach vyjádřit svůj názor, což se už dnes děje? Mluví se o boji s dezinformacemi, ale co ochrana svobody slova? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

LAMA energy: Měsíční tarify stále nabízejí solidní úspory. Mírnému růstu cen energií na burze navzdory

13:24 LAMA energy: Měsíční tarify stále nabízejí solidní úspory. Mírnému růstu cen energií na burze navzdory

Pro všechny zákazníky, kteří chtějí ušetřit za energie, jsou stále nejvýhodnější takzvané měsíční ta…