Společně s královéhradeckým oblastním ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Vladimírem Filipem projeli úsek trati z České Třebové do Třebovic, Moravské Třebové, Dzbelu a zpět na Chornice, dále projeli úsek Chornice – Jevíčko. Cílem cesty bylo zjistit, v jakém stavebně technickém stavu trati je a jaké finanční prostředky bude potřeba zajistit na zvýšení komfortu pro cestující, zvýšení rychlosti a zkrácení jízdních dob v oblasti.
„Je jasné, že toto by neměl dělat Pardubický kraj jako objednatel, ale České dráhy to nedělají, proto vyvíjíme iniciativu, která je pro nás potřebná,“ vysvětlil důvod náměstek hejtmana Pardubického kraje Jaromír Dušek. „Kolejový svršek na této trati je jeden z nejstarších v republice a najdeme tu i kolejnice z roku 1941. Vyměnit potřebuje na asi 16 kilometrech trati, dále je nutné upravit nástupištní hrany a příchody k vlakům. Pro zvýšení rychlosti je nutné provést redukci nevyužívaných omezujících nezabezpečených přejezdů. Trať má do budoucna potenciál přitáhnout poměrně značnou část cestujících, o čemž svědčí trvalý zájem cestujících z Prostějovska,“ sdělil Jaromír Dušek s tím, že důležitým cílem je i propojit Pardubický a Olomoucký kraj. V současné době musí lidé z Prostějova složitě cestovat na Mohelnici a pak na Českou Třebovou, což je až časově i vzdáleností mnohem delší cesta, než kdyby mohli jet přes Chornice a Moravskou Třebovou.
„Investice do výměny železničního svršku začne letos a naším cílem je přesvědčit vedení SŽDC, aby její rozsah byl co nejširší. Když už se plánuje výluková činnost, tak ať má investice co největší rozsah a význam,“ dodal Jaromír Dušek.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



