Poslední měsíce jasně ukázaly, jaký význam mají živé koncerty a fyzická setkání obecně. Ani ta nejlepší technologie totiž nenahradí mezilidský kontakt. Opera je dle mého jedním z nejdůležitějších objevů západní kultury; je založená na jedinečné interakci lidí, kteří do ní vnášejí tu nejvyšší profesionalitu. Tato událost, tedy koncert Opera před oponou, je jakousi modlitbou za to, aby se vše vrátilo do normálu a my si opět mohli dopřávat dobré umění. Nejde o žádný luxus, ale o hlubokou lidskou potřebu, řekl umělecký šéf Opery Národního divadla a Státní opery Per Boye Hansen.
A proč název Opera před oponou? Název objasňuje hudební ředitel Opery Národního divadla Jaroslav Kyzlink: „Vzhledem k současným podmínkám nemůžeme hrát v takovém počtu, v jakém bychom si přáli. Respektive v takovém, ve kterém bychom mohli odehrát plnohodnotné operní představení. Koncert se koná na zmenšeném prostoru, kde se mohou představit zpěváci a pouze zlomek našich dalších umělců.“
Program koncertu je různorodý, nepůjde jen o operní čísla ze současného repertoáru Národního divadla a Státní opery. „Divákům nabídneme opravdu široký, oblíbený i méně známý repertoár české a světové opery. Zcela zvláštní místo v programu má W. A. Mozart a kromě operní hudby zazní na koncertě v podání členů orchestru Státní opery také část slavného Oktetu Franze Schuberta, v němž se zhostí klarinetového partu sám hudební ředitel souboru Karl-Heinz Steffens. Několik známých operních kousků uslyší publikum tentokrát ve velmi netradiční úpravě“, říká o programu Ondřej Hučín, šéfdramaturg opery Národního divadla a Státní opery.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva