Změny se týkají vjezdu a setrvání motorových vozidel na území KRNAP. Nový NŘ stanovuje podmínky pro vjezd do III. a II. zóny KRNAP (přičemž starý NŘ řešil pouze III. zónu). Vjezd do I. zóny (i průjezd I. zónou) je nadále možný pouze na základě výjimky vydané Odborem státní správy Správy KRNAP. Z dokumentu byly vypuštěny všechny pasáže, týkající se poplatků za vjezd, protože byly v současné době, bez existence poplatkové vyhlášky, zbytečné.
Po řadě jednání s Českým svazem kanoistů byly upraveny podmínky pro splouvání krkonošských řek. Značně se rozšířily možnosti, které z nich lze splouvat. Nově je rozšířena možnost splouvat Labe od přehrady Labská až do Vrchlabí, Malá Úpa v úseku Spálený Mlýn, ústí Jeleního potoka – k soutoku s Úpou, Jizerka v úseku Vítkovice, most u hotelu Skála, ústí Kozelského potoka – Dolní Štěpanice, Mumlava v úseku most u skokanských můstků v Harrachově až ústí do Jizery, Úpa v úseku Pec pod Sněžkou – Horní Maršov, Klínový potok v úseku parkoviště Strážné lom – soutok s Husím potokem. Splouvat mohou plavidla bez motorového pohonu, za denního světla a na Labi při průtoku vyšším než 9 m3/s.
Změny se týkají také cyklistů. Jak známo na území KRNAP je možné jezdit pouze po vyhrazených cyklotrasách a za denního světla. Nově mohou cyklisté jezdit v období od 30. 11. do 1. 4. pouze mimo upravované lyžařské trasy (tj. sjezdové tratě či běžecké stopy). Důležitým doplněním NŘ, které reagovalo jak na zjištění Správy KRNAP, tak na mnohé stížnosti návštěvníků hor, je vymezení pojmu „jízdní kolo“. Pro účely NŘ se jízdním kolem rozumí pouze jízdní kola a koloběžky poháněné lidskou silou bez spalovacího motoru. Kola se spalovacím motorem, která svým zápachem a hlukem znepříjemňovala ostatním návštěvníkům pobyt na horách, nyní nebudou moci legálně vjet na cyklotrasy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva