„České dráhy v současné době úmyslně jezdí za podnákladové ceny a financují svoji ztrátu na trase Praha-Ostrava z jiných dotovaných tratí, a to za účelem vytlačení konkurence z trhu,“ tvrdí Leoš Novotný, generální ředitel společnosti LEO Express.
Podle nezávislého znaleckého posudku, který si LEO Express nechal zpracovat, by České dráhy měly v průměru za jízdenku na trase Praha – Ostrava u rychlíků EC/Ex a R účtovat minimálně 380 korun a u Pendolina dokonce 1190 korun, aby tak pokryly alespoň eliminovatelné náklady.
„Pokud bychom připustili, že České dráhy pod náklady v současné době nejezdí, znamenalo by to, že v době před vstupem soukromé konkurence, kdy trať mezi Prahou a Ostravou zajišťovaly v rámci závazku veřejné služby, dosahovaly České dráhy jenom na Pendolinu zisku přibližně 225%, a přesto navíc státu deklarovaly, že jsou ve ztrátě a braly dotace,“ upozorňuje Novotný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LEO Express