Letiště Praha naproti tomu získává jednoho světově silného provozovatele duty free, který přinese mnohem širší nabídku přizpůsobenou jednotlivým segmentům cestujících, nové exkluzivní značky, stylový a moderní design prodejen, digitální prvky prodeje, nové prodejní kanály a v neposlední radě rozšíření lokálního sortimentu. Při výběru vítěze rozhodovala z padesáti procent kvalita nabízených služeb a sortimentu a z padesáti procent nabízená výše nájemného.
„Úspěšné zakončení náročného koncesního řízení bude pro cestující znamenat mnohem širší a kvalitnější nabídku sortimentu a služeb v oblasti duty free. Naproti tomu, Letišti Praha se díky výsledku koncesního řízení podařilo naplnit svou strategii v oblasti neleteckého obchodu, která spočívá v neustálém rozšiřování nabídky, zvyšování kvality sortimentu a služeb, snižování cen a zároveň zvyšování výnosů z neleteckého obchodu, které by v delším časovém horizontu měly dorovnat výnosy letecké,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. Momentálně tvoří výnosy z neleteckého obchodu přibližně třicet procent celkových ročních výnosů Letiště Praha. Zbytek připadá na výnosy z leteckého obchodu.
Základní doba trvání kontraktu pro nového provozovatele duty free je deset let, přičemž po sedmi letech může být smlouva ukončena z důvodu dostavby Terminálu 2. Celková výše nájemného za deset let trvání kontraktu činí až 8 miliard korun. Součástí smlouvy je také provoz tzv. walk through zóny na Terminálu 1, kterou francouzská skupina Lagardére Travel Retail již provozuje, stejně jako některé další jednotky na pražském letišti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva