Lokomotivy Siemens rozšíří vozidlový park AWT

06.09.2013 19:14 | Zprávy

Koncem tohoto roku obohatí vozidlový park nadnárodního železničního dopravce AWT tři vysoce výkonné univerzální elektrické lokomotivy značky Siemens.

Lokomotivy Siemens rozšíří vozidlový park AWT
Foto: red
Popisek: Siemens

Smlouva na dodávku interoperabilních lokomotiv Eurosprinter typu ES64U4, které veřejnost zná pod označením Taurus, byla podepsána letos v srpnu. Kromě České republiky mohou tyto lokomotivy jezdit po německých, rakouských a maďarských tratích. Z tohoto důvodu jsou vybaveny národními vlakovými zabezpečovači LZB/PZB a MIREL a mají také příslušná schválení. Vybavení lokomotivy národními vlakovými zabezpečovači a jejich působnost lze rozšířit i do dalších zemí.

Lokomotivy patří do produktové skupiny Eurosprinter a jsou mezi dopravci hojně využívané. Za jejich úspěchem stojí mimo jiné jejich vysoká provozní spolehlivost, minimální náročnost na údržbu a univerzálnost. Mají vysokou provozní rychlost 230 km/h. Zároveň disponují vysokou tažnou silou 300 kN, což jim umožňuje dopravovat těžké nákladní vlaky. Moderně řešený elektrický pohon značně snižuje spotřebu energie i zátěž životního prostředí. Díky těmto vlastnostem se lokomotivy Eurosprinter staly typické pro dopravu těžkých nákladních vlaků přes alpské průsmyky.

Skupina AWT je privátním poskytovatelem služeb nákladní železniční dopravy v Evropě. Zajišťuje komplexní řešení především velkým průmyslovým podnikům ve střední a východní Evropě s důrazem na přepravu těžkých komodit jako jsou uhlí, ocel nebo díly pro automobilový průmysl. Svou činností pomáhá k přenesení těžké nákladní dopravy ze silnic a dálnic na železnici. To přináší velmi výrazné snížení energetické náročnosti a nepříznivých vlivů nákladní dopravy na přírodu, životní prostředí, plynulost silniční dopravy a kvalitu silnic. Většina nákladních přeprav tohoto druhu začíná či končí mimo území České republiky, a to je důvod k orientaci na interoperabilní vozidla, jako jsou lokomotivy Eurosprinter od společnosti Siemens, která jsou schopná provozu na dálkových evropských relacích.

Uzavření předmětné smlouvy je teprve prvním krokem v rámci modernizace flotily železničních vozidel skupiny AWT. Nicméně je nutno dodat, že s moderními lokomotivami z produkce společnosti Siemens má AWT pozitivní zkušenosti. Dopravce si od poolu MRCE Dispolok dlouhodobě pronajal dvě podobné elektrické lokomotivy Eurosprinter typu ES64F4, které od loňského roku nasazuje na tratích v České republice a v okolních zemích.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč by se Ukrajina měla vzdát svého území?

Jde přeci o princip, proč ustupovat agresorovi? A proč vám taky píšu je, že nechápu, jak jste to myslel, že bude Ukrajina válčit o své zájmy do posledního Čecha či Slováka. Vždyť přeci ČR žádné vojáky do boje na Ukrajinu nevysílá, co vím, tak tam šlo válčit jen pár lidí dobrovolně a vláda ani vojáky...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zástupce ombudsmana usiluje o lepší péči a podporu pacientů s chronickým únavovým syndromem

16:17 Zástupce ombudsmana usiluje o lepší péči a podporu pacientů s chronickým únavovým syndromem

Zásadní omezení v každodenním fungování, dlouhé čekání na diagnózu, k tomu nedostatečné povědomí zdr…