Smlouva na dodávku interoperabilních lokomotiv Eurosprinter typu ES64U4, které veřejnost zná pod označením Taurus, byla podepsána letos v srpnu. Kromě České republiky mohou tyto lokomotivy jezdit po německých, rakouských a maďarských tratích. Z tohoto důvodu jsou vybaveny národními vlakovými zabezpečovači LZB/PZB a MIREL a mají také příslušná schválení. Vybavení lokomotivy národními vlakovými zabezpečovači a jejich působnost lze rozšířit i do dalších zemí.
Lokomotivy patří do produktové skupiny Eurosprinter a jsou mezi dopravci hojně využívané. Za jejich úspěchem stojí mimo jiné jejich vysoká provozní spolehlivost, minimální náročnost na údržbu a univerzálnost. Mají vysokou provozní rychlost 230 km/h. Zároveň disponují vysokou tažnou silou 300 kN, což jim umožňuje dopravovat těžké nákladní vlaky. Moderně řešený elektrický pohon značně snižuje spotřebu energie i zátěž životního prostředí. Díky těmto vlastnostem se lokomotivy Eurosprinter staly typické pro dopravu těžkých nákladních vlaků přes alpské průsmyky.
Skupina AWT je privátním poskytovatelem služeb nákladní železniční dopravy v Evropě. Zajišťuje komplexní řešení především velkým průmyslovým podnikům ve střední a východní Evropě s důrazem na přepravu těžkých komodit jako jsou uhlí, ocel nebo díly pro automobilový průmysl. Svou činností pomáhá k přenesení těžké nákladní dopravy ze silnic a dálnic na železnici. To přináší velmi výrazné snížení energetické náročnosti a nepříznivých vlivů nákladní dopravy na přírodu, životní prostředí, plynulost silniční dopravy a kvalitu silnic. Většina nákladních přeprav tohoto druhu začíná či končí mimo území České republiky, a to je důvod k orientaci na interoperabilní vozidla, jako jsou lokomotivy Eurosprinter od společnosti Siemens, která jsou schopná provozu na dálkových evropských relacích.
Uzavření předmětné smlouvy je teprve prvním krokem v rámci modernizace flotily železničních vozidel skupiny AWT. Nicméně je nutno dodat, že s moderními lokomotivami z produkce společnosti Siemens má AWT pozitivní zkušenosti. Dopravce si od poolu MRCE Dispolok dlouhodobě pronajal dvě podobné elektrické lokomotivy Eurosprinter typu ES64F4, které od loňského roku nasazuje na tratích v České republice a v okolních zemích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: Tisková zpráva
jmenování premiéra
Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...
Další články z rubriky

11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
Velkou proměnou prochází v současné době výrobní technologie v Areálu Třeboradice, a.s., ze Skupiny …
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů
- 7:33 ČSÚ: Meziroční růst cen potravin opět zrychlil