Lokomotivy Siemens rozšíří vozidlový park AWT

06.09.2013 19:14 | Zprávy

Koncem tohoto roku obohatí vozidlový park nadnárodního železničního dopravce AWT tři vysoce výkonné univerzální elektrické lokomotivy značky Siemens.

Lokomotivy Siemens rozšíří vozidlový park AWT
Foto: red
Popisek: Siemens

Smlouva na dodávku interoperabilních lokomotiv Eurosprinter typu ES64U4, které veřejnost zná pod označením Taurus, byla podepsána letos v srpnu. Kromě České republiky mohou tyto lokomotivy jezdit po německých, rakouských a maďarských tratích. Z tohoto důvodu jsou vybaveny národními vlakovými zabezpečovači LZB/PZB a MIREL a mají také příslušná schválení. Vybavení lokomotivy národními vlakovými zabezpečovači a jejich působnost lze rozšířit i do dalších zemí.

Lokomotivy patří do produktové skupiny Eurosprinter a jsou mezi dopravci hojně využívané. Za jejich úspěchem stojí mimo jiné jejich vysoká provozní spolehlivost, minimální náročnost na údržbu a univerzálnost. Mají vysokou provozní rychlost 230 km/h. Zároveň disponují vysokou tažnou silou 300 kN, což jim umožňuje dopravovat těžké nákladní vlaky. Moderně řešený elektrický pohon značně snižuje spotřebu energie i zátěž životního prostředí. Díky těmto vlastnostem se lokomotivy Eurosprinter staly typické pro dopravu těžkých nákladních vlaků přes alpské průsmyky.

Skupina AWT je privátním poskytovatelem služeb nákladní železniční dopravy v Evropě. Zajišťuje komplexní řešení především velkým průmyslovým podnikům ve střední a východní Evropě s důrazem na přepravu těžkých komodit jako jsou uhlí, ocel nebo díly pro automobilový průmysl. Svou činností pomáhá k přenesení těžké nákladní dopravy ze silnic a dálnic na železnici. To přináší velmi výrazné snížení energetické náročnosti a nepříznivých vlivů nákladní dopravy na přírodu, životní prostředí, plynulost silniční dopravy a kvalitu silnic. Většina nákladních přeprav tohoto druhu začíná či končí mimo území České republiky, a to je důvod k orientaci na interoperabilní vozidla, jako jsou lokomotivy Eurosprinter od společnosti Siemens, která jsou schopná provozu na dálkových evropských relacích.

Uzavření předmětné smlouvy je teprve prvním krokem v rámci modernizace flotily železničních vozidel skupiny AWT. Nicméně je nutno dodat, že s moderními lokomotivami z produkce společnosti Siemens má AWT pozitivní zkušenosti. Dopravce si od poolu MRCE Dispolok dlouhodobě pronajal dvě podobné elektrické lokomotivy Eurosprinter typu ES64F4, které od loňského roku nasazuje na tratích v České republice a v okolních zemích.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Petr Letocha byl položen dotaz

,,V této geopolitické realitě je naprosto jasné, že země musí být připravena"

Na co přesně máme být podle vás připraveni? Myslíte, že Rusko, které už 3 roky neúspěšně válčí na Ukrajině, rozpoutá teď další světovou? Nevím, ale neprobíhají tu spíš jen závody ve zbrojení a strašení? Co podle vás svědčí o tom, že by Rusko nebo někdo jiný? Zaútočil na další státy EU potažmo na nás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČNB nabízí k prodeji budovy v Plzni a Ústí nad Labem

19:15 ČNB nabízí k prodeji budovy v Plzni a Ústí nad Labem

Česká národní banka do budoucna nepočítá s využitím svých budov v Plzni a v Ústí nad Labem, nabízí j…