Rezervy mají Češi v povědomí. O pěstounství koluje řada stereotypů a čtvrtina lidí nezná rozdíl mezi pěstounstvím a adopcí. Ukazuje to průzkum společnosti Ipsos pro hlavní město Praha. Praha proto spouští kampaň na podporu pěstounství. Lidem ho přiblíží i herci Marek Němec, Lucie Benešová, Jana Stryková či moderátor Honza Dědek.
Cílem kampaně je podpořit zájem o pěstounství a bourat mýty, které od něj lidi odrazují. Třetina Čechů uvádí například jako faktor odrazující od přijetí dítěte to, že už děti mají nebo jsou na přijetí moc staří (27 %). Přitom fungující či starší domácnosti patří mezi nejčastější a jedny z nejvhodnějších žadatelů o pěstounství.
„Každé dítě má mít šanci vyrůstat v rodině. V ústavní péči jsou přitom tisíce dětí, pro které hledáme pěstouny. Povzbudivé je, že každý čtvrtý Čech by o pěstounství sám uvažoval. Chceme tento potenciál využít, a proto kampaň na podporu pěstounství spouštíme,“ uvedla Milena Johnová, radní hl. m. Prahy pro sociální politiku a zdravotnictví a dodala: „Kampaň se snaží ukázat, že pěstounství je, podobně jako rodičovství, plné výzev, ale všichni pěstouni vám potvrdí, že je to povolání, které za to stojí.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva