MHMP: Komunikace pražského magistrátu za rok 2020 v číslech. Vše nebylo jen o koronaviru

21.01.2021 13:30 | Zprávy

Do komunikace směrem k veřejnosti se v roce 2020 ve velké míře promítl koronavirus a s ním spojená pandemie. Přesto hlavní město neinformovalo jen o nemoci COVID-19, ale akcentovalo také různá další důležitá témata.

MHMP: Komunikace pražského magistrátu za rok 2020 v číslech. Vše nebylo jen o koronaviru
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu

Ta se týkala například 75. výročí konce druhé světové války nebo nejdůležitějších staveb, které v Praze v následujících letech vzniknou. V průměru odbor médií a marketingu pražského magistrátu zpracoval a vydal 3 tiskové zprávy denně a týdně zajistil nejméně 3 tiskové konference. V souhrnu za celý loňský rok odbor uspořádal 181 tiskových konferencí a vydal 690 tiskových zpráv. K tomu odbor médií a marketingu v průměru zpracovává a odpovídá zhruba 15 novinářských otázek denně.

V roce 2020 poznamenala komunikaci hlavního města směrem k veřejnosti pandemie koronaviru, přesto se ale podařilo uskutečnit i několik dalších projektů, které byly Pražany ve velké míře jak oceňovány, tak navštěvovány. Dobrým příkladem je v tomto směru výstava k 75. výročí konce druhé světové války, která byla umístěna na Mariánském náměstí a online na webu www.praha.eu. V Centru architektury a městského plánování měla největší ohlas výstava Praha zítra? Pražské priority, kterou upořádal Institut plánování a rozvoje, a odbor médií a marketingu pražského magistrátu k ní zajišťoval mediální kampaň. Konal se také 15. ročník oblíbené slavnosti Zažít město jinak, kterou organizuje AutoMat, a v Praze díky němu ožily stovky ulic. Magistrát k akci připravil vlastní program na několika podiích na Mariánském náměstí (video). V roce 2020 nechybělo ani zajištění a distribuce 15 300 tradičních dárků pro prvňáčky do škol a 35 000 dárků do nemocnic a pobytových zařízení, které Praha poslala v období před Vánocemi do uzavřených nemocnic malým i velkým pacientům pro zpříjemnění rekonvalescence.

V rámci koronaviru se hlavní město primárně zaměřilo na informování veřejnosti o situaci v hlavním městě a na pozitivní vnímání pracovníků v první linii a dobrovolníků. Kromě více jak desítky kampaní k nemoci COVID-19 například zajistil pražský magistrát dodání statisíců informačních letáků do schránek všech obyvatel města se základními informacemi o onemocnění COVID-19, a to jak v jarní vlně pandemie, tak i na podzim. Celkem se jednalo o tři distribuce 690 000 kusů letáků do schránek, jejich cílem bylo dostat základní a relevantní informace ke všem obyvatelům města bez ohledu na to, zda a případně jaké sdělovací prostředky sledují. Celkem město připravilo 15 větších mediálních kampaní a k tomu řadu dalších vizuálů, navigačních cedulí, diplomů, pozvánek a dalších. Vyfoceny a zpracovány byly také tisíce fotografií.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Letní odstávky ČEZ Teplárenské na Trutnovsku

16:26 ČEZ: Letní odstávky ČEZ Teplárenské na Trutnovsku

Pravidelné letní odstávky jsou naplánovány na Trutnovsku. Během nich dojde na klasickou kontrolu a ú…