MHMP: Rozšíření o písmo, ilustrace a piktogramy

08.01.2025 13:33 | Tisková zpráva

Jedna z nejstarších a nejznámějších vizuálních identit v Česku se dočkala rozsáhlé autorské revize. Na základě odborné analýzy současného stavu zpracované organizací Czechdesign přistoupil Magistrát hlavního města Prahy k mírné úpravě své vizuální identity ve spolupráci s jejím původním autorem, Studiem Najbrt.

MHMP: Rozšíření o písmo, ilustrace a piktogramy
Foto: MHMP
Popisek: Magistrát hl. m. Prahy

Její síla a kvality vycházející z nadčasového loga zůstávají zachované, mění se především pravidla pro umisťování textů, loga, styly písma a nastavení systému používání loga pro městem zřízené organizace. V rámci grafického manuálu byla také doplněna pravidla pro použití v digitálním prostředí, která doposud chyběla. Změny bude zapotřebí aplikovat pouze u nově vznikajících materiálů, tím město ušetří náklady a zabrání plýtvání v rámci již vytvořených materiálů.

Nutno zmínit, že proces revize vizuální identity je v českém prostředí zatím spíše výjimkou. Současná vizuální identita hlavního města Prahy je se svou více než dvacetiletou tradicí jednou z nejdéle fungujících v Česku. Značka „Praha“ je prokazatelně nadčasová, silně ukotvená a snadno rozpoznatelná. Dosud jí ale chyběl komplexní systém vizuální identity, který by sílu loga dostatečně promítl do širokých aplikací, které město pro komunikaci s občany a návštěvníky využívá.

„Žijeme v době, která se dynamicky vyvíjí. A tomu je nutné se přizpůsobit. Mám radost z komplexního systému vizuální identity. Věřím, že výrazně pomůže v komunikaci hlavního města s uživateli,“ říká primátor Prahy Bohuslav Svoboda.

„Červená kostka, která je logem Prahy, je stále nadčasová a kvalitní. Po dvaceti letech od jejího vzniku nám ale chyběla komplexnější pravidla pro použití vizuálního stylu, s potřebou rozšíření užití pro všechny soudobé aplikace a také snahou posílit vizuální identitu, aby byla rozpoznatelná, jednotná a atraktivní. Je potřeba jít s dobou a město si revizi po dvou dekádách zaslouží. Nejdeme však cestou velkých a nákladných změn, ale pokračujeme v zažité tradici našeho dobře známého loga,“ vysvětluje Jana Berková ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu, jejíž odbor je hlavním správcem vizuální identity.

Grafické Studio Najbrt, autor původní vizuální identity z roku 2002, bylo osloveno revidovat systém tak, aby odpovídal současným potřebám a nárokům. Dle zadání musela nejen značka, ale celková komunikace a všechny její dílčí výstupy být srozumitelné, atraktivní a především jednoznačně propojitelné s hlavním městem. Grafický manuál bylo třeba obnovit tak, aby se stal aktuálním, praktickým a snadno dostupným nástrojem pro aplikaci vizuální identity v praxi. Tým na komplexním zadání pracoval více než rok. Podařilo se vytvořit grafický manuál, který je jedinečný nejen svým rozsahem a návodností, ale především potenciálem sloužit jako nástroj pro kvalitní prezentaci hlavního města klidně dalších 20 let.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK: Pokud jste viděli losa, napište nám

22:03 AOPK: Pokud jste viděli losa, napište nám

Na Ostravsku a nyní na Zlínsku byl opakovaně pozorován los evropský. Pravděpodobně přišel na naše úz…