„Naše ministerstvo aktivně prosazuje co nejrychlejší schválení zákona tak, jak to požaduje EU. Díky němu budou mít zadavatelé nadlimitních veřejných zakázek a objednavatelé veřejných služeb v dopravě povinnost dodržovat minimální podíly nízkoemisních vozidel v dopravě, které jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.
Jste ještě schopni zajistit si dostatek kvalitního jídla?Anketa
Plnění stanovených podílů mezi nově pořizovanými nízkoemisními vozidly bude sledováno ve dvou časových obdobích. První fáze začne účinností zákona a skončí v prosinci roku 2025. Následující fáze bude trvat do konce roku 2030. V té první je poměr nastaven ve výši 29,7 % u osobních a lehkých užitkových vozidel, 41 % u autobusů a 9 % u nákladních vozidel. V následujícím období budou požadované minimální podíly nízkoemisních vozidel v případě autobusů a nákladních vozidel dále navyšovány.
Požadavek na úpravu vychází z evropské právní úpravy, která podporuje čistou mobilitu s důrazem na elektrický pohon.
Pořízení nízkoemisních vozidel podporuje Ministerstvo pro místní rozvoj také z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). V aktuální výzvě evidujeme 29 projektů za 4,1 mld. Kč.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva