MPO: Rok od uzavření první dohody dosáhla ČD Cargo úspory energie 28 827 MWh

29.07.2021 22:23

Společnost ČD Cargo jako jedna z prvních navázala spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu v oblasti zvyšování energetické účinnosti, a to podpisem dobrovolné dohody o energetické efektivitě. Za rok 2020 dosáhlo ČD Cargo úspory energie ve výši 28 827 MWh (cca 104 TJ).

MPO: Rok od uzavření první dohody dosáhla ČD Cargo úspory energie 28 827 MWh
Foto: mpo.cz
Popisek: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR - logo

Společné úsilí státu, subjektů na trhu s energetickými službami a dalších podniků pomůže zvyšovat energetickou účinnost, aniž by to významněji dopadlo na konečné spotřebitele energie. Česká republika má v letech 2021 až 2030 s ohledem na změny klimatu a nutnost snižovat emise skleníkových plynů každý rok uspořit 0,8 % z konečné spotřeby energie. Vyplývá tak ze směrnice 2012/27/EU o energetické účinnosti.

„Těší mě, že firma ČD Cargo smýšlí společensky odpovědně a ke strategickému prohlášení se připojila již loni jako jedna z prvních,“ říká vicepremiér a ministr průmysl a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Věřím, že ochotu podílet se na udržitelné spotřebě energie a zvyšování energetické účinnosti projeví i další společnosti. Ostatně uzavřít dohodu není nic těžkého.“

„K dohodě o energetické efektivitě se mohou dobrovolně připojit všechny subjekty napříč podnikatelským sektorem, kterým není lhostejná kvalita životního prostředí, změna klimatu a efektivní nakládání s energií spojené se zvyšováním energetické účinnosti,“ říká náměstek pro energetiku René Neděla a dodává: „Dohody je možné uzavírat ihned. Stačí se seznámit s její vzorovou podobou na webu www.mpo.cz a obrátit se na náš resort s představou, v jaké podobě by ji společnost chtěla uzavřít. Po shodě nad konkrétním zněním může být uzavřena takřka obratem.“

Anketa

Roman Janoušek se přibelhal do vězení. Myslíte, že je na tom zdravotně opravdu tak zle?

hlasovalo: 17936 lidí

ČD Cargo se v rámci dobrovolné dohody zaměřuje mimo jiné na zvýšení energetické účinnosti železniční přepravy. „V úsporách jsou pro nás klíčové dva směry,“ říká předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth a pokračuje: „Tím prvním je postupná obměna vozidlového parku, kdy například místo vozidel se ztrátovou odporovou regulací pořizujeme nové lokomotivy s bezztrátovou polovodičovou regulací výkonu, umožňující využívat i rekuperační brždění.“

Modernizovány jsou i motorové lokomotivy se zaměřením na technické i environmentální parametry. Postupná obměna vozidlového parku se týká i nákladních vozů, kde jsou pořizovány vozy s nižšími jízdními odpory a nižší hlučností. „Druhý směr cílí na naši obchodní politiku, kdy aktivně usilujeme o převod přeprav ze silnice na železnici. Důkazem jsou přepravy silničních návěsů po železnici, nové přepravy hutních výrobků z Itálie do České republiky a Polska a celá řada dalších obchodních případů,“ doplňuje Tomáš Tóth.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Nemocnice Znojmo spustila unikátní laboratorní zařízení ve střední a východní Evropě

22:11 Nemocnice Znojmo spustila unikátní laboratorní zařízení ve střední a východní Evropě

Nemocnice Znojmo je první nemocnicí ve střední a východní Evropě, která dnes slavnostně spustila ve …